کد خبر: 30603
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 شهریور 1396 - 13:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

فراخوان همکاری كمیته كتابخانه های عمومی در سومین كنگره متخصصان علوم اطلاعات

منبع : لیزنا
كمیته كتابخانه های عمومی در سومین كنگره متخصصان علوم اطلاعات برای همکاری کتابداران و کتابخوانان فراخوان داد.
فراخوان همکاری كمیته كتابخانه های عمومی در سومین كنگره متخصصان علوم اطلاعات

به گزارش لیزنا كمیته كتابخانه های عمومی در فراخوانی كتابداران و تمامی كتابخوانان، كاربران كتابخانه، اهالی كتاب و كتابداری و كتابت را دعوت به تأمل درباره «كتابخانه به عنوان مركز اجتماع» کرد.

این کمیته در صدد بازسازی نقش بنیادی كتابخانه های عمومی است.

این فراخوان كه با عنوان «تبدیل كتابخانه به مركز اجتماع: تجارب، ایده ها، اندیشه ها»، مخاطبان را دعوت به روایت تجارب عكاسی، نقاشی، تهیه فیلم و ویدئو، كاریكاتور و سایر انواع ادبی و هنری می كند به طوری كه تفكر درباره این موضوع را دوباره برانگیزد.

كنگره در این كمیته، آماده دریافت  آثار  و همچنین حضور علاقه مندان به این حوزه است.

 

برای ثبت دستاوردهای خود به وب‌گاه کنگره (منوی ارسال دستاورد) و یا این پیوند مراجعه نمایید.

--------
|
United States
|
1396/07/05 - 08:38
0
0
بسیار عالی
کتابداران کشور بویژه کتابداران عمومی باید در فکر چاره باشند و انجمن کتابداران ایران را تاسیس کنند که بیشتر در حوزه فعالیت های صنفی و حرفه ای فعالیت کند و انجمن کتابداری ایران هم که در حال حاضر وجود دارد یک انجمن علمی است که زیر نظر وزارت علوم است و انتظار کار علمی از این انجمن می رود و اثرگذاری اجتماعی چندانی ندارد و ظرفیت و توانمندی لازم را برای ورود به حوزه های شغلی و صنفی کتابداران ندارد. ولی مشکل اینجاست که دوستان فعال در این انجمن کتابداری دیدگاه انحصارطلبانه دارند د رحالی که نباید منافع بلند مدت حرفه ای را نادیده بگیریم.
عمومی
|
Iran
|
1396/06/29 - 17:51
1
8
تا وقتی که چند نفر بنام انجمن خود را نماینده کتابداران جا میزنند و بخاطر منافع و مطامع شخصی و با چند رای بین خودشان انتخابات برگزار می کنند و مانع شکل گیری انجمن صنفی کتابداران میشوند ما کتابداران کتابخانه های عمومی در این کنگره شرکت نخواهیم کرد و کسانی که حضور خواهند داشت آزادند ولی حق نمایندگی کتابداران کتابخانه های عمومی را ندارند.
پاسخ ها
مسعودي
| Iran |
1396/07/10 - 18:14
دوست گرامي سركار خانم/ جناب آقاي عمومي، با سلام، انجمن علمي كتابداري هيچگاه نه در اساسنامه و نه هيچ جاي ديگر خود را نماينده كتابداران معرفي نكرده است و اصلاً جايگاه آن جايگاه نمايندگي نيست. اينكه بدون هيچ دليل و برهاني حداقل 200- 300 نفر افراد علاقه‌مند به اعتلاي رشته و حرفه را متهم مي‌فرمائيد كه براي منافع و مطامع شخصي در انجمن فعاليت مي‌كنند، را به وجدان خودتان پاسخ بدهيد!. سوم: انجمن نه تنها مانع شكل‌گيري انجمن صنفي نيست بلكه براي فراهم كردن زمينه ايجاد انجمن صنفي كتابداران فعاليت‌هاي مهمي را انجام داده است كه نمونه آن تشكيل كميته و پنلي براي مطالعه و پيگيري همين موضوع در انجمن است. تاسيس انجمن صنفي از لحاظ قوانين روالي دارد كه مي‌شود آن را طي كرد و مجوز تاسيس گرفت. مجوزدهندگان نيز كاري به انجمن علمي ندارند بنابراين معلوم نيست اين فرض شما از كجا نشات گرفته است. مطلب آخر اينكه چطور انجمني كه طبق روال قانوني اداره مي‌شود، مجمع و انتخابات آن قانوني است و همه امورش زير نظر بازرس قانوني و سازمان‌هاي ناظر انجام مي‌شود، نماينده كتابداران نيست (كه نيست) اما شما به نمايندگي از بيش از 3000 كتابدار مي‌فرمائيد "ما كتابداران كتابخانه‌هاي عمومي" در اين كنگره شركت نمي‌كنيم؟
570
| Iran |
1396/07/03 - 10:18
موافقم
کتابدار کتابخانه عمومی
| Russia |
1396/07/01 - 08:01
احسنت با نظر شما صددرصد موافقم.
لایک
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: