کد خبر: 31234
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 آبان 1396 - 10:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نهمین «دورهمی کتابدارانه» دیروز با میزبانی نشر دف برگزار شد

منبع : لیزنا
 انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران نهمین «دورهمی کتابدارانه» را دیروز (اول آبان ماه) در خانه کتاب نشر دف وبا حضور  استادان، دانشجویان، کتابداران، آرشیویست‌ها و موزه‌داران برگزار کرد.
نهمین «دورهمی کتابدارانه» دیروز با میزبانی نشر دف برگزار شد

به گزارش لیزنا، در نهمین دورهمی دوستانه حمید رضا شعبانی، مدیر انتشارات دف و باسمه‌چی از همکاران این کتابفروشی در مورد  انتشارات دف و برنامه های آن برای دوستداران کتاب، جلسات نقد و بررسی، رونمایی‌ها و امضای کتاب توسط نویسندگان و مترجمان توضیح دادند.

در این دوره حضور دانشجویان تازه‌وارد رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی  از دانشگاه‌های الزهرا، شهید بهشتی و علامه طباطبائی پررنگ‌تر بود. این دانشجویان با ترغیب استادان خود در این  دورهمی حضور یافتند. این دانشجویان به درخواست مهرناز خراسانچی، رئیس روابط عمومی انجمن خود را معرفی کردند و سپس درمورد غربت کتاب و منزلت و جایگاه کتابداران و آرشیویست‌ها در جامعه گفتند.

آنان از اینک زیر 3 درصد جامعه ایران عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و کتابداران در انتخاب کتاب و انجام برنامه‌های کتابخوانی اختیارات کافی ندارند و نمی‌توانند خلاقیت‌ها و ابتکارات خود را در رابطه با جامعه مخاطب خود به کار گیرند انتقاد کردند.

همچنین استادان و کتابداران پیشکسوت در مورد تجربه‌ها و خاطرات شیرین دوران کاری خود صحبت کردند.

کاظم حافظیان رضوی کتابدار پیشکسوت از لذت‌های کار کتابداری سخن گفت و  فرامرز مسعودی، عضو هیات مدیره انجمن کتابداری در مورد تاریخچه انجمن و  فعالیت‌های آن در دوره پیش از انقلاب و  پایه گذاری انجمن توسط پوری سلطانی، کامران فانی، بهاءالدین خرمشاهی، امیرارجمند، عباس حری، نوش‌افرین انصاری و نوراله مرادی توضیح داد و ماموریت‌ها و وظایف انجمن را در دوره دوم از اسفند سال 1379 تا زمان حال  را تشریح کرد. او از سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات در دو هفته آینده خبر داد.

در زمان پذیرایی نیز با دعوت دهقانی، کتابدار کودک و مدرسه همه حاضران در یک بازی شرکت کردند.

این دورهمی دوستانه و صمیمی با اهدای کتاب هایی از سوی نشر دف به حاضران و تقدیر شرکت کنندگان از این انتشارات و پیروز ابراهیمی جعفری، هماهنگ کننده این دیدار پایان یافت.

 «دورهمی کتابدارانه» رويدادی است دوستانه، عمومی، بدون موضوع از پیش تعیین شده، بدون دستور جلسه و بدون سخنران. از سال 1395 هشت دورهمی برگزار شده است و کتابخانه های حسینیه ارشاد، کتابخانه و موزه ملی ملک، شورای کتاب کودک، کتابخانه فرهنگسرای نیاوران، نشر کتابدار، باغ شاعران، كانون اسلامي انصار و ... میزبان این رویداد فرهنگی بوده اند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: