کد خبر: 31292
تاریخ انتشار: شنبه, 06 آبان 1396 - 11:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نشست تلخ و شیرین بازار کار در دانشگاه خوارزمی برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست تلخ و شیرین بازار کار برای اولین بار و به همت انجمن علمی- دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه خوارزمی دوشنبه، اول آبان در پردیس کرج این دانشگاه برگزار شد.
نشست تلخ و شیرین بازار کار در دانشگاه خوارزمی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن علمی- دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه خوارزمی، در این نشست تعدادی از دانش‌آموختگان سال‌های اخیر رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی این دانشگاه تجربه خود در بازار کار و شیرینی‌ها و دشواری‌های آن را بیان کردند. این نشست با هدف آشنایی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد با واقعیت‌های بازار کار رشته علم اطلاعات، شغل‌های مختلف آن، قوانین کار و مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار انجام شد.

در ابتدای نشست حمزه نوروزی رییس مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه سخنان کوتاهی را درباره اهمیت مهارت‌های لازم برای اشتغال بیان کرد. ایشان با اشاره به اهمیت مهارت‌های پایه مانند مهارت‌های نوشتن، ارتباطی، حل مسئله، مذاکره، و کار گروهی، شرکت در کارگاه‌ها و نشست‌های دانشگاهی را راه‌حل آموختن این مهارت‌ها دانست.

در ادامه چهار نفر از دانش‌آموختگان به بیان تجارب خود در شغل‌یابی و محیط کار پرداختند. در ابتدا فرحناز سلطانی، پژوهشگر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با بیان برخی از شیرینی‌ها و دشواری‌های بازار کار میل به یادگیری را از جمله راه‌های بهبود شرایط شغلی بیان کرد. سپس نگار قانونی کارمند انتشارات ققنوس اهمیت دادن به دروس دوره کارشناسی، نوشتن رزومه خوب و رفتار اجتماعی هنگام مصاحبه را از جمله نکات لازم برای دانشجویان دانست. همچنین فاطمه مرادی از پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نیز حضور در انجمن‌های علمی و افزایش دایره ارتباطی برای شغل‌یابی را به عنوان دو نکته مهم پیش از یافتن شغل برشمرد. در پایان نیز سمیه مهماندوست مسئول کتابخانه فرهنگسرای کوثر به بیان برخی از مشکلات اداری و مالی در کتابخانه‌های شهرداری و لزوم عشق به رشته در تحمل این مشکلات اشاره کرد. در پایان، مسابقه‌ای برای دانشجویان برگزار گردید.

 

علاقه‌مندان می‌توانند مشروح کامل این نشست را در قالب ویژه‌نامه دژنبشت (نشریه دوزبانه انجمن علمی- دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه خوارزمی) در غرفه این انجمن در سومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات دریافت کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: