نشست صمیمانه اساتید و کتابداران قم با دانشجویان ورودی جدید دانشگاه قم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران (شاخه قم)، این انجمن و گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی و انجمن علمی‌دانشجویی علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم، برگزاری این نشست را بر عهده داشتند.

در ابتدای برنامه، یعقوب نوروزی، مدیر گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم، ضمن خوش‌آمدگویی به دانشجویان و مدعوین، تاریخچه و گزارش کوتاهی از فعالیت‌های گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم را ارائه کرد و دربارهٔ آگاهی‌هایی که دانشجویان علم اطلاعات و دانش‌شناسی به‌عنوان حرفه‌مندان این حوزه باید داشته باشند، نکات و توصیه‌هایی را مطرح نمود.

در ادامه مهدی محمدی، مدیر پژوهشی دانشگاه و رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان، در سخنرانی خود به دانشجویان توصیه کرد که فعالیت‌های پژوهشی را از همین ابتدای تحصیل جدی بگیرند و از دانشجویان خواست با برقراری ارتباط نزدیک و مداوم با اساتید، حوزهٔ تخصصی مورد علاقهٔ خود را تعیین کنند و در مسیر آن گام بردارند.

سخنران دیگر این جلسه، خالقی، معاون گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی بود. خالقی از دانشجویان خواست به دو نکته توجه داشته باشند: اول اینکه پژوهش و نگارش را جدی بگیرند و از همین ابتدا، با راهنمایی اساتید، راز و رمزهای پژوهش و نگارش و تولید آثار علمی را یاد بگیرند؛ دوم اینکه با انجمن علمی ـ دانشجویی همکاری کنند و با فعالیت در این مسیر، خرده‌ مهار‌ت‌های ضروری را که هر فردی در زندگی به آن نیاز دارد، فرا بگیرند.

 

سپس کریمی، عباداله،‌ رهبر، محفوظی، عابدی، دیدارپور و خانم‌ها غلامی، طباطبایی و باقریان به‌عنوان استادان و فارغ‌التحصیلان علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم نیز توصیه‌های و تجارب ارزشمند خود را برای گام برداشتن در مسیر موفقیت به دانشجویان ارائه کردند.