کد خبر: 31568
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 آبان 1396 - 10:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نمایشگاه عکس­ های دوره قاجار کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران

منبع : لیزنا
 همزمان با هفته کتاب، برای نخستین بار گوشه ­ای از گنجینه عکس­ های دوره قاجار کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران در طبقه همکف این کتابخانه در معرض دید عموم قرار گرفت.
نمایشگاه عکس­ های دوره قاجار کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران

به گزارش لیزنا، محمد دهدشتی، معاون فنی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران گفت: در این نمایشگاه که به همت بخش نسخ خطی کتابخانه برپا شده یکصد و نوزده قطعه عکس و دو آلبوم عکس به نمایش در آمده است. قطع عکس­ های به نمایش درآمده از ابعاد 8 در5 سانتیمتر تا 30 در50 سانتیمتر متغیر است. از عکاسانی که آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده است می­توان به آنتوان سِوریوگین، عبدالله قاجار، محمدحسن قاجار و حشمت الممالک اشاره کرد که همگی از عکاسان دربار قاجار بودند و امضای آنها بر روی حاشیه عکس‌ها مشهود است. همچنین عکسی از شعاع السلطنه (شاهزاده قاجار) با امضای فلیکس نادار (عکاس مشهور فرانسوی قرن نوزدهم) در این نمایشگاه به چشم می­خورد.

وی افزود: در کنار عکس ­ها و آلبوم­ ها، دو کتاب کهن­ چاپ نیز که از اولین کتاب های حوزه عکاسی در ایران به شمار می‌رود، ارایه شده است: کتاب رساله عکسیه حشریه تألیف محمد بن علی مشکوه‌الملک که به همت میرزا محمدخان پیشخدمت در سال1307قمری با چاپ سنگی منتشر شده و نیز کتاب علم عکاسی جدید نوشته کارنیک خان دالکیجیان که در مطبعه فاروس تهران با حروف سربی به چاپ رسیده است. نمایش فیلم­ ها و تصاویری درباره تاریخ عکس و عکاسی در ایران نیز بخش دیگری از این رویداد است.

این نمایشگاه از بیستم آبان تا یکم آذر ماه، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 18، پذیرای علاقه‌مندان است.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: