کد خبر: 31719
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 آبان 1396 - 19:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع حشرات و خزندگان در کتابخانه کودکان مونیخ

منبع : لیزنا
نمایشگاهی از کتاب های کودک با موضوع حشرات و خزندگان در کتابخانه بین المللی کودکان مونیخ برگزار شده است. 
برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع حشرات و خزندگان در کتابخانه کودکان مونیخ

 لیلا (رویا) مکتبی فرد پژوهشگر آزاد ادبیات کودک و کارشناس بخش فارسی کتابخانه بین المللی کودکان مونیخ، با اعلام این خبر به لیزنا گفت: شکل زندگی حشرات از جنبه های زیادی برای انسان ها و به ویژه کودکان جالب و حتا الهام بخش است. زندگی جمعی، دگردیسی، شیوه های تولید مثل، و حتا فیزیک ظاهری حشرات موجب می شود که بعضاً نقش و کارکردهای خاصی در ادبیات کودک داشته باشند. به همین دلیل کتابخانه تصمیم گرفت تا نمایشگاهی از آثاری که به نوعی با این نوع خاص از جانوران سر و کار دارد برقرار کند.

وی افزود: در این نمایشگاه آثاری از کشورها و زبان مختلف از جمله سه کتاب از ایران به نمایش گذاشته شده است. دو کتاب حسی- لمسی مختص معرفی حشرات با عنوان حیوانات کوچک ساخته سروناز جمشیدی، سریه نوروزی و ستاره اقتداری که زیر نظر هنرکده بادبادک تهیه شده اند با استقبال بازدید کنندگان مواجه شده اند. یادآوری می شود کتاب های حسی لمسی کتاب هایی هستند که با استفاده از اجناس و بافت های مختلف منسوجات و سایر مواد طبیعی و عمدتاً برای کودکان نابینا تولید می شوند.

مکتبی گفت: در کنار این آثار کتاب چاپی "چرا آواز می خوانی زنجره" از بابک صابری به تصویرگری نگین احتسابیان، از نشر طوطی نیز حضور دارد. چرا آواز می خوانی زنجره داستان دوستی و هم صحبتی یک زنجره و یک نوازنده و آوازه خوان دوره گرد است و در فهرست کلاغ سفید 2017 نیز یکی از پنج کتاب برتر فارسی بوده است.

 این نمایشگاه تا پایان اکتبر 2018 در کتابخانه بین المللی کودکان مونیخ دایر خواهد بود. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: