بازدید دانشجویان عضو کمیته برگزاری کنگره سوم از مدرسه طبیعت دماوند

به گزارش لیزنا، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران در کنار چند نهاد کتابخانه ای و چندین سمن محیط زیستی در سال 1391 باشگاه اطلاعت سبز را راه اندازی کرد تا از ترکیب فعالیت های این دو گروه (انجمن های محیط زیستی به عنوان تولیدکننده اطلاعات سبز و کتابخانه ها به عنوان انتقال دهنده این اطلاعات در گوشه و کنار ایران و در چارچوب خدمات کتابخانه های عمومی) مفهوم محیط زیست پایدار را به گوشه و کنار جامعه ایران ببرد.

کنگره متخصصان علوم اطلاعات ایران هم از دومین کنگره یکی از نشست های خود را به اطلاعات محیط زیستی یا همان اطلاعات سبز اختصاص داده است. در کنگره اول بیشتر روی مفاهیم و در کنگره دوم روی شیوه های آموزش مفاهیم به کاربران با تکیه بر بازی های محیط زیستی کار شد و در این کنگره علاوه بر نشست کارگاه هم برگزار گشت.

از سویی در کنگره سال جاری کمیته برگزاری از همکاری بیش از چهل دانشجوی علاقه مند برخوردار بود. داوطلبانه در هرچه بهتر برگزار شدن کنگره تلاش کردند و انجمن امیدوار است که شرکت کنندگان از تلاش های این گروه رضایت داشته باشند.

در راستای ایجاد دغدغه های محیط زیستی و ترغیب کتابداران به توجه ویژه به مسایل محیط زیست، کمیته اجرایی برنامه ویژه ای برای بازدید کمیته برگزاری از مدرسه طبیعت دماوند ترتیب داد تا اعضا در فرصتی چهار ساعته بتوانند از فعالیت های کودکان در مدرسه طبیعت باز دید کنند و شوه کار مدارس طبیعت را از نزدیک ببینند.  نکته قابل توجه مشارکت کتابداران قدیمی تر با همراهی فرزندان خردسالشان به مدرسه و شرکت دادن بچه ها در فعالیت های مدرسه بود.

در مدرسه طبیعت دماوند به یاد بانوی بزرگ آموزش کودکی و ادبیات کودکان و معلم انسانیت و محیط زیست،‌ توران میرهادی نهال گردویی کاشته شده که عکسی به یادگار در کنار این نهال گرفته شد.