کد خبر: 32226
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 آذر 1396 - 09:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دیدار هیأت مدیره انجمن کتابداری خوزستان با مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری

منبع : لیزنا
دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه خوزستان با مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان با محوریت همایش ملی کتابخانه های تخصصی: مسائل، فرصتها و رویکردها برگزار شد.
دیدار هیأت مدیره انجمن کتابداری خوزستان با مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، شاخه خوزستان، اعضای هیأت مدیره این انجمن با مهندس کریمی کیا، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان دیدار کردند.

در ابتدای این جلسه، بیگدلی، رئیس انجمن و استاد گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، ضمن معرفی انجمن و اعضای هیأت مدیره، به بیان فعالیت ها، اقدامات و نیز بیان توضیحات کلی در خصوص انجمن پرداخت. ایشان این انجمن را یک انجمن صنفی دانست و از جمله مهمترین اهداف آن را کمک به فرایند اجتماعی نمودن حرفه، فراهم ساختن بستر مناسب جهت ارتقاء سطح معرفت جامعه کتابداری و ایجاد زیربنای مناسب ببرای فعالیت های آموزشی و حرفه ای بیان کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران همچنین یاد آور شدکه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی استان در صدد است تا با اقداماتی تأثیرگذار، جایگاه انواع کتابخانه ها را در جامعه بالا ببرند. از این رو، در بین انواع کتابخانه ها، کتابخانه های تخصصی را به لحاظ نوع خدماتی که ارائه میدهند و تأثیر به سزایی که میتوانند در پیشرفت سازمان داشته باشند حائز جایگاه ویژه ای است. او در این راستا، همایش کتابخانه های تخصصی: مسائل، فرصتها و رویکردها را که توسط انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه خوزستان برگزار خواهد شد معرفی نمود.

در ادامه، منصور کوهی رستمی، نایب رئیس انجمن و سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، به بیان نقش انجمن ها و سازمانهای مردم نهاد در جامعه پرداخت و افزود: انجمن های علمی و بالاخص انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه خوزستان می تواند بعنوان واسطه ای ارزشمند در بین دانشجویان، اساتید، کتابداران و مسئولین، نقش بسیار مهمی در ارائه ی طرح های مختلف، برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها ایفا نماید. کوهی رستمی، یکی از پتانسیل های استان خوزستان را مجموعه ی بزرگ کتابخانه های عمومی آن دانست و مهمترین هدف این کتابخانه ها را ارائه خدمات اطلاعاتی به تمام اقشار جامعه بیان نمود.

کریمی کیا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، در ابتدا ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به حاضرین، و ابزار خوشحالی از وجود چنین منابع و پتانسیل های عظیمی در سطح استان، به بیان تعاملات موجود بین اداره کل کتابخانه های عمومی و استانداری در سالهای گذشته پرداخت. همچنین با ذکر برخی از مشکلات موجود استان، ابزار امیدواری کرد که بتوان با کاربست مطالعه، و ترویج کتاب و کتابخوانی توسط این انجمن به رفع آن اقدام شود.

او گفت: ما در حوزه ی مدارای اجتماعی ضعیف هستیم، چون مطالعه اندک است و علت آن فضای نامناسب موجود است. ما در حوزه ی فرهنگ به دنبال گسترش فرهنگ مطالعه هستیم. ولی آن طور که باید، موفق نبوده ایم و علت آن فضای بد فرهنگ و اجتماعی بوده است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان گفت:  پروژه های اجتماعی، پروژه هایی خود مخرب اند، و خواندن و مطالعه یکی از این پروژه هاست که اگر درست فرهنگ سازی نشود می تواند اثر معکوس داشته باشد. امروزه قدرت فرهنگ بسیار بیشتر از قدرت تسلیحات نظامی و ما در این زمینه مغفول مانده ایم.

 

در انتهای این جلسه، در خصوص برگزاری هر چه بهتر همایش و جذب منابع مالی صحبت و تصمیم گیری شد. همچنین پیشنهادات و برنامه هایی از جانب مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی برای تبلیغ و معرفی این همایش در استان ارائه شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: