کد خبر: 32376
تاریخ انتشار: شنبه, 09 دی 1396 - 15:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نشست علمی «نقش پژوهش وفناوری درکارآفرینی» در قم برگزار شد

منبع : لیزنا
 در نشست علمی «نقش پژوهش وفناوری درکارآفرینی» از پژوهشگران و دانشجویان برتر علم اطلاعات و دانش‌شناسی استان قم تجلیل شد.
نشست علمی «نقش پژوهش وفناوری درکارآفرینی» در قم برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام انجمن کتابداری شاخه قم، به مناسبت هفته پژوهش، نشست علمی «نقش پژوهش وفناوری درکارآفرینی» به همراه تجلیل از پژوهشگران و دانشجویان برتر علم اطلاعات و دانش‌شناسی استان قم توسط انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان با همکاری انجمن دانشجویی علم اطلاعات ودانش‌شناسی دانشگاه قم دوشنبه 4 دی ماه با حضور پرشور مسئولین، دانشجویان و کتابداران در دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای نشست یعقوب نوروزی (مدیر گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم) ضمن عرض خوشامد گویی به ایراد مطالبی مختصر در ارتباط با اهمیت پژوهش و نوآوری پرداختند. در ادامه دکتر مهدی محمدی (مدیر پژوهش دانشگاه قم و رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان قم) گزارشی از موفقیت‌ها و افتخارات پژوهشی کتابداران و استادان استان قم در هفته پژوهش امسال ارائه کردند. در ادامه استاد سیدمحمد رضایی (عضو هیئت علمی دانشگاه قم) به ایراد سخنرانی درباره پژوهش و فناوری در کارآفرینی پرداختند. ایشان خواهان تشکیل انجمن کارآفرینی با همکاری گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه قم و انجمن کتابداری استان قم در دانشگاه قم شدند. ایشان عدم ارتباط میان صنعت و خدمات با دانشگاه را یکی از مسائل و مشکلات دانست اما معتقدند که کارآفرینی در حوزه خدمات نیازمند منابع مالی زیادی نخواهد بود و دانشجویان علی الخصوص دانشجویان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی پتانسیل بسیار بالایی برای این مهم دارند.ایشان کارآفرینی و پیوند آن با پژوهش و فناوری را از پیشرانه های اصلی پیشرفت دانستند. همچنین دکتر مرتضی محمدی استانی (نایب رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان قم و مسئول کمیته پژوهش) گزارشی از روند دومین فراخوان انتخاب پژوهشگر و دانشجوی برتر و معیارهای آن ارائه دادند.

مراسم تجلیل از پژوهشگران و دانشجویان برتر علم اطلاعات و دانش‌شناسی توسط مسئولین دانشگاهی و استانی صورت گرفت. در این مراسم فولادی (ریاست محترم دانشکده علوم انسانی دانشگاه قم)، حبیب زاده (معاون اموزشی و پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه قم)، حجت‌الاسلام و المسلمین جباری (مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم)، مهدی محمدی شجاعی (دبیر مکتا)، زینی‌وند (رییس اداره شهرستان کتابخانه‌های عمومی قم)، اعضای هیئت علمی گروه علم اطلاعات و جمعی از مدیران کتابخانه‌های تخصصی قم حضور داشتند.

در انتهای مراسم، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی استان قم از فعالیت‌های مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم در سه سال اخیر تجلیل و تقدیر به عمل آورد. اسامی پژوهشگران و دانشجویان برتر حوزه علم اطلاعات و دانش‌شناسی استان قم به قرار ذیل معرفی گردیدند:

پژوهشگر برتر در مقطع کارشناسی ارشد: فائزه السادات طباطبایی امیری (کارشناس مرکز مطالعات زنان و خانواده)

پژوهشگر شایسته تقدیر در مقطع کارشناسی ارشد: نجمه باقریان (کارشناس کتابخانه آیت‌الله بروجردی)

دانشجوی برتر در مقطع دکتری: مرضیه سیامک (دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی همدان)

دانشجوی شایسته تقدیر در مقطع دکتری: رسول سعادت (دانشجوی دکتری دانشگاه اصفهان)

دانشجوی برتر در مقطع کارشناسی ارشد: معصومه امید (دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران)

دانشجوی شایسته تقدیر در مقطع کارشناسی ارشد: فاطمه یزدان‌پناه (دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه قم)

 

دانشجوی برتر در مقطع کارشناسی: امیر سپهر طوغانی (دانشجوی کارشناسی دانشگاه قم)

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: