کد خبر: 32529
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 دی 1396 - 15:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

اعلام نتایج ارزیابی انجمن‌های علمی

اعطای رتبه A به انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران

منبع : لیزنا
انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران در آخرین ارزیابی انجمن‌های علمی ایران در سال 1396 موفق به کسب رتبه A شد.
اعطای رتبه A به انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام کمیته روابط عمومی انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، برابر اعلام کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، طی نامه 239495/3/3/3 به تاریخ 17 دی ماه 1396، در آخرین ارزیابی انجمن‌های علمی ایران در سال 1396، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران با کسب 1080 امتیاز موفق به کسب رتبه A شد.

در این گزارش به نقل از فرامرز مسعودی دبیر کمیته برنامه‌ریزی و بهبود مستمر گفته شده است که انجمن با کسب این امتیاز، برای چهارمین سال پیاپی موفق به کسب رتبه A شده است. به این ترتیب، عملکرد انجمن در تمام سال‌های دوره فعالیت هیات مدیره چهارم و نخستین ساال فعالیت دوره پنجم، در سطح A ارزیابی شده است.

فرامرز مسعودی مسئول برنامه‌ریزی و ارائه گزارش عملکرد انجمن به کمیسیون انجمن‌های علمی گفت: این کمیسیون هر سال عملکرد انجمن‌های علمی را براساس عملکرد سال قبل آن‌ها ارزیابی می‌کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 370 انجمن علمی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور وجود دارد و طبق تقسیم‌بندی کمیسیون، انجمن کتابداری در زمره انجمن‌های حوزه علوم انسانی قرار دارد. در این ارزیابی‌ها، عملکرد انجمن‌ها از پنج منظر توانمندی، مدیریت علمی، تعاملات ملی، تعاملات بین‌المللی و فعالیت‌های ابتکاری و خلاقانه و براساس شواهد و مدارک ارزیابی می‌شوند.

عضو هیات مدیره انجمن گفت: در ارزیابی عملکرد سال 95 انجمن، بالاترین امتیاز در حوزه تعاملات ملی با کسب 97 درصد امتیازها و کمترین امتیاز کسب‌شده در زمینه تعاملات بین‌المللی با کسب 26 درصد امتیازها بوده است.

وی امتیاز سایر حوزه‌ها را به ترتیب 93 درصد برای توانمندی، 93 درصد برای فعالیت‌های ابتکاری و خلاقانه و 61 درصد برای مدیریت علمی اعلام نمود. مسعودی در خصوص اقدام‌های موردنیاز برای افزایش تعاملات بین‌المللی انجمن گفت: اخیراً تاسیس کمیته امور بین‌الملل با همکاری تعدادی از صاحبنظران به تصویب هیات مدیره انجمن رسیده است و رویکردهای استراتژیک به این حوزه و نیز فرایندهای موردنیاز شناسایی و درحال طراحی است. وی اظهار امیدواری نمود با ایجاد این کمیته و فعالیت‌های همکاران علاقه مند آن بتوان کمیت و کیفیت تعاملات بین‌المللی انجمن را ارتقا بخشید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: