اعلام نتایج ارزیابی انجمن‌های علمی
اعطای رتبه A به انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام کمیته روابط عمومی انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، برابر اعلام کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، طی نامه 239495/3/3/3 به تاریخ 17 دی ماه 1396، در آخرین ارزیابی انجمن‌های علمی ایران در سال 1396، انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران با کسب 1080 امتیاز موفق به کسب رتبه A شد.

در این گزارش به نقل از فرامرز مسعودی دبیر کمیته برنامه‌ریزی و بهبود مستمر گفته شده است که انجمن با کسب این امتیاز، برای چهارمین سال پیاپی موفق به کسب رتبه A شده است. به این ترتیب، عملکرد انجمن در تمام سال‌های دوره فعالیت هیات مدیره چهارم و نخستین ساال فعالیت دوره پنجم، در سطح A ارزیابی شده است.

فرامرز مسعودی مسئول برنامه‌ریزی و ارائه گزارش عملکرد انجمن به کمیسیون انجمن‌های علمی گفت: این کمیسیون هر سال عملکرد انجمن‌های علمی را براساس عملکرد سال قبل آن‌ها ارزیابی می‌کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 370 انجمن علمی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور وجود دارد و طبق تقسیم‌بندی کمیسیون، انجمن کتابداری در زمره انجمن‌های حوزه علوم انسانی قرار دارد. در این ارزیابی‌ها، عملکرد انجمن‌ها از پنج منظر توانمندی، مدیریت علمی، تعاملات ملی، تعاملات بین‌المللی و فعالیت‌های ابتکاری و خلاقانه و براساس شواهد و مدارک ارزیابی می‌شوند.

عضو هیات مدیره انجمن گفت: در ارزیابی عملکرد سال 95 انجمن، بالاترین امتیاز در حوزه تعاملات ملی با کسب 97 درصد امتیازها و کمترین امتیاز کسب‌شده در زمینه تعاملات بین‌المللی با کسب 26 درصد امتیازها بوده است.

وی امتیاز سایر حوزه‌ها را به ترتیب 93 درصد برای توانمندی، 93 درصد برای فعالیت‌های ابتکاری و خلاقانه و 61 درصد برای مدیریت علمی اعلام نمود. مسعودی در خصوص اقدام‌های موردنیاز برای افزایش تعاملات بین‌المللی انجمن گفت: اخیراً تاسیس کمیته امور بین‌الملل با همکاری تعدادی از صاحبنظران به تصویب هیات مدیره انجمن رسیده است و رویکردهای استراتژیک به این حوزه و نیز فرایندهای موردنیاز شناسایی و درحال طراحی است. وی اظهار امیدواری نمود با ایجاد این کمیته و فعالیت‌های همکاران علاقه مند آن بتوان کمیت و کیفیت تعاملات بین‌المللی انجمن را ارتقا بخشید.