تجلیل ريیس دانشکده علوم انسانی و ادبیات دانشگاه منوبه تونس از کتابخانه ایرانی این دانشگاه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، محمد اسدی‌موحد، رايزن فرهنگی ايران در تونس با عبدالسلام العیساوی، ريیس دانشکده علوم انسانی و ادبیات دانشگاه منوبه تونس ديدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالسلام العیساوی در اين ديدار از ایران و رایزنی فرهنگی كشورمان در تونس به دليل همکاری‌های مشترک با تونس قدردانی کرد. وی سپس از افتتاح کتابخانه ملاصدرا در دانشگاه منوبه ابراز خرسندی کرد و گفت: این کتابخانه که با هدف معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی در دانشکده علوم انساني دانشگاه منوبه ایجاد شده است، مرجعی برای تحقیقات و پژوهش‌های علمی دانشجویان و اساتید تونسی است.

العيساوي افزود: از برنامه‌های جدید این دانشکده فعالیت بیشتر در عرصه نشر کتاب و ترجمه است. بر اين اساس آمادگی داريم تا در موضوع نشر، ترجمه و چاپ کتاب از عربی به فارسی و بالعکس با ایران و مراکز علمی، فرهنگی و دانشگاهی ایران همکاری کنيم..

در ادامه محمد اسدی‌موحد، رايزني فرهنگي ايران در تونس با تبریک انتصاب عیساوی در سمت جدید، گفت: امیدوار هستيم که در این سمت جدید برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی ـ فرهنگی بیشتری في ما بين رایزنی فرهنگی ایران در تونس و دانشکده علوم انسانی برگزار شود.

وي همچنین ضمن قدرداني از همکاری‌های دانشگاه منوبه به ویژه دانشکده علوم انسانی اين دانشگاه با رايزني فرهنگي كشورمان، اظهار امیدواری کرد که در دوره مدیریت جدید، فعالیت‌ها و برنامه‌های مشترک رایزنی فرهنگی و دانشکده علوم انساني، از نظر کمی و کیفی رشد پيدا كند.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه سخنانش از پیشنهاد العیساوی استقبال کرد و گفت: رایزنی فرهگي ايران نيز آمادگی دارد که در خصوص تعامل در حوزه كتاب و نشر، با دانشکده علوم انساني دانشگاه منوبه همکاری‌های لازم را انجام دهد.

وي گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی از بزرگ‌ترین رویدادها و اتفاقات فرهنگی در حوزه کتاب است و پیشنهاد مي‌كنيم كه در صورت آمادگی، در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، به ایران سفر کنيد و ضمن آشنایی با نشریات و مراکز علمی ایران، ديدارهايي نیز با مراکز علمی و مسئولین فرهنگی و دانشگاهی ایران داشته باشد.

 

اسدی‌موحد همچنین گفت: از آنجا که باید کتابخانه ملاصدرا فعالیت‌های بیشتری را در حوزه فرهنگ و تمدن داشته باشد، پیشنهاد مي‌كنيم كه هر ماه یک نشست علمی با همکاری رایزنی فرهنگی ايران و دانشکده علوم انساني در موضوعات علمی، ادبی، فرهنگی، تمدنی و علوم انسانی برگزار شود.