کد خبر: 33318
تاریخ انتشار: دوشنبه, 30 بهمن 1396 - 12:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

رئیس ایفلا از ایران بازدید می‌کند/ حضور درهشتادمین سالگرد کتابخانه ملی

منبع : لیزنا
رئیس و دبیر فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری هفته آینده در مراسم هشتادمین سالگرد کتابخانه ملی ایران حضور خواهد داشت.
رئیس ایفلا از ایران بازدید می‌کند/ حضور درهشتادمین سالگرد کتابخانه ملی

به گزارش لیزنا، گلوریا پرز سالمرون، رئیس ایفلا (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری) هفته آینده برای بازدید از چند کتابخانه و شرکت در هشتادمین سالگرد کتابخانه ملی روز شنبه پنجم اسفند ماه به ایران سفر خواهد کرد.

سفر خانم پرز سالمرون یک سفر پنج روزه خواهد بود و او در این سفر از کتابخانه‌های دانشگاه الزهرا و شهید بهشتی بازدید خواهد کرد. وی همچنین در نشست‌های‌‌ تخصصی «پنجره رو به فردا» و «انجمن کتابداری» حضور خواهد داشت و با مسئولان و مدیران کتابداری در ایران نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد. وی همچنین سفری به شیراز خواهد داشت.

هشتادمین سالگرد کتابخانه ملی ایران روز دوشنبه هفتم اسفند ماه برگزار می‌شود و به گفته مظفر پاسدار شیرازی، رئیس حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی، علاوه بر حضور رئیس ایفلا، سفیران کشورهای خارجی مقیم تهران، رایزنان فرهنگی و چهره‌های فرهیخته و فرهنگی حوزه علم و دانش نیز در این مراسم حضور خواهند داشت. همچنین برنامه‌هایی از 5 تا 9 اسفند ماه در این رابطه در نظر گرفته شده است.

 گلوریا پرز سالمرون، از بارسلونا تا کاتالونیا

گلوریا پرز سالمرون، متولد سال 1958 در شهر بارسلونا اسپانیا است که پیش از این رئیس کتابخانه ملی اسپانیا BNE بود. او هم اکنون رئیس فدراسیون مجمع‌های آرشیویست‌ها، کتابدارها، نسخه‌شناسان و موزه ‌شناسان اسپانیا FESABID است. وی از سال 2017 به سمت رئیس و دبیر فدراسیون بین‌‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری منسوب شده است و این سمت را تا سال 2019 حفظ خواهد کرد.

پرز سالمرون بین سال‌های 2001 تا 2005 به عنوان معاون فنی شبکه کتابخانه‌های شهری دیپوتاسیو بارسلونا فعالیت کرد. در سال 2005 او رئیس خدمات همکاری کتابخانه‌ها در دپارتمان فرهنگ و رسانه دولت کاتالونیا شد و در آنجا کتابداری کاتالونیا را مدیریت کرد.

در سال 2008 او به عنوان رئیس فدراسیون مجمع‌های آرشیویست‌ها، کتابدارها، نسخه‌شناسان و موزه‌شناسان اسپانیا FESABID انتخاب شد؛  پستی که تا سپتامبر 2010 با وجود اینکه به صورت همزمان رئیس دفتر کمک‌های مدیریت الکترونیکی در دیپوتاسیو بارسلونا بود و دیگر مسئولیت‌ها را نیز بر عهده داشت، حفظ کرد.  

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: