ورود رئیس ایفلا به ایران

 

به گزارش لیرنا، گلوریا پرز سالمرون، رئیس ایفلا (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری) برای حضور در برنامه‌های هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی کشورمان، وارد تهران شد.

وی مهمان ویژه جشن هشتاد سالگی کتابخانه ملی ایران است که دوشنبه هفته جاری با حضور مقامات کشوری و سفرای خارجی در تهران برگزار می‌شود.

خانم پرز سالمرون به دعوت سازمان اسناد و کتابخانه ملی به ایران آمده و این، اولین حضور فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) در ایران در این سطح به شمار می‌رود.

حضور در نشست‌های تخصصی کتابداری، انعقاد تفاهمنامه همکاری و بازدید ویژه از مراکز تخصصی کتابداری و آرشیوی ایران از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت حضور رئیس ایفلا در تهران تدارک دیده شده است.

سالمرون در هفته پیش رو به شیراز هم سفر خواهد کرد و ضمن بازدید از شعبه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در فارس، از نزدیک آثار و دستنوشته‌های خطی و نفییس موجود در این مرکز را می‌بیند.

هفته بزرگداشت هشتادمین سالگرد تاسیس کتابخانه ملی ایران از امروز ۵ اسفند آغاز شد. در این برنامه‌ها از مجموعه نسخ خطی تازه خریداری شده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تمبر یادبود این مراسم و مجموعه کتاب‌های تازه منتشر شده به مناسبت هشتادمین سال تاسیس کتابخانه رونمایی خواهد شد.