رئیس ایفلا:
سفر به ایران را به همه کتابداران جهان توصیه می‌کنم

 

به گزارش لیزنا، گلوریا پرز-سالمرون، رئیس فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری جهان (ایفلا) امروز 9 اسفند ماه از کتابخانه مرکزی و موزه دانشگاه شهید بهشتی بازدید کرد. وی ضمن آشنایی با فعالیت‌های این کتابخانه با مسئولان کتابخانه و رئیس این دانشگاه نیز به بحث و گفتگو پرداخت.

موزه دانشگاه شهید بهشتی به صورت رسمی روز شنبه 12 اسفند افتتاح خواهد شد. 

رئیس ایفلا درباره بازدید از دانشگاه شهید بهشتی به خبرنگار لیزنا گفت: من از کتابخانه ملی ایران تشکر می‌کنم که این موقعیت را برای من ایجاد کرد که من به ایران سفر کنم. از بازدید از دانشگاه شهید بهشتی بسیار خوشحال شدم. امکانات این دانشگاه نیز بسیار خوب است ولی ما باید توجه کنیم که امکانات خیلی جاها وجود دارند، آن چیزی که برای من امروز اهمیت داشت آشنایی با گروه کتابداری این دانشگاه بود. ما این فرصت را داشتیم تا درباره همکاری دانشگاه شهید بهشتی با ایفلا و قدم‌های بعدی صحبت کنیم. 

در طی این دیدار درباره عضویت دانشگاه شهید بهشتی به عنوان اولین دانشگاه ایرانی در بخش کتابخانه‌های دانشگاهی ایفلا صحبت شد. 

پرز-سالمرون درباره سفر یک روزه‌اش به شیراز گفت: سفر من به شیراز عالی بود. هدیه‌ای که دریافت کردم دیدن تخت‌جمشید بود. من از شعبه شیراز کتابخانه ملی نیز بازدید کردم و با جامعه کتابداری شیراز که از کتابخانه‌های مختلف آمده بودند صحبت کردم. برخی از اعضای انجمن کتابداری نیز آنجا بودند. آنها خیلی مایل بودند در مورد عضویت در ایفلا صحبت کنیم. 

وی درپایان با اعلام رضایت از سفر پنج روزه‌اش به ایران عنوان کرد: سفر من به ایران خیلی خوب بود. من به شدت سفر به ایران را برای همه توصیه می‌کنم.