کد خبر: 33431
تاریخ انتشار: جمعه, 11 اسفند 1396 - 14:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

جایزۀ بهترین کتابخانه عمومی سال

منبع : لیزنا
«جایزۀ بهترین کتابخانه عمومی سال» از سوی کمیته کتابخانه های عمومی ایفلا فراخوان داد.
جایزۀ بهترین کتابخانه عمومی سال

 به گزارش لیزنا، نماینده ایرانی کمیته کتابخانه های عمومی ایفلا ضمن بیان این خبر گفت: بهترین کتابخانه عمومی سال 2018 به عنوان یکی از جوایز معتبر ایفلا چند سالی است که به طور مستمر این جایزه را با حمایت شرکت نرم افزاری سیستماتیک به کتابخانه های تازه تأسیس یا بهسازی شده اعطا می کند. این جایزه به کتابخانه عمومی اعطاء می شود که یا به تازگی ساخته شده یا در مکان هایی قرار گرفته که قبلا برای کتابخانه ها استفاده نشده است. برای دریافت جایزه، کتابخانه باید در دوره ای از 1 ژانویه 2015 تا 31 دسامبر 2017 (11 دی 93 تا 10 دی 96) راه اندازی و تکمیل شده باشد. معیارهای ارزیابی کتابخانه‌های داوطلب عبارتند از: میزان استفاده از کتابخانه، در نظر گرفتن پیشرفت های دیجیتالی جدید، تعامل نزدیک با فرهنگ محلی، تداوم عملکرد، برآوردن آرزوها و نیازهای جامعه.

معیارهای اعلام شده توسط هیئت داوران حرفه ای بین المللی ارزیابی و بر اساس آنها، کتابخانۀ برگزیده انتخاب می شود.

 یان ریچاردز، رییس بخش کتابخانه های عمومی ایفلا در توضیح این خبر اعلام کرده است: بخش کتابخانه های عمومی ایفلا خرسند است که همکار انتخاب کتابخانۀ عمومی برتر سال خواهد بود که رویداد مهمی در برنامه ریزی و طراحی کتابخانه است. ما معتقدیم که کتابخانه های عمومی بخش مهمی از یک جامعه قوی هستند و توانایی قدرشناسی و به اشتراک گذاری تجربه‌های نمونه های الگو به ما کمک می کند تا محیط های بهتری برای شهروندانمان ایجاد کنیم.

این جایزه که برای اولین بار در سال 2014 در همکاری با آژانس فرهنگ و قلمرو دانمارک (Slots- og Kulturstyrelsen) ارائه شد. مثدار این جایزه به میزان 5000 دلار است که به طور مستقیم به کتابخانه برنده اعطا می شود. یادآور می شود این جایزه توسط شرکت سیستماتیک تأمین خواهد شد.

مایکل هُلم، مدیر اجرایی شرکت سیستماتیک در توضیح این خبر افزود: ما خوشحالیم که دوباره می توانیم از این جایزه حمایت کنیم. کتابخانه ها از طریق اطلاع‌رسانی و آموزش در جامعه ما نقش مهمی ایفا می کنند و ما می خواهیم از این تلاش ها حمایت کنیم. در عین حال، ما می خواهیم به نوآوری ایفا کنند.

 برنده جایزه "کتابخانه عمومی سال" در پایان ماه آگوست سال 2018 در نشست سالانه ایفلا در کوالالامپور، مالزی اعلام خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر علاقمندان می توانند با این ایمیل مکاتبه کنند: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 پازوکی در پایان اعلام کرد: کمیته روابط بین الملل انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، آمادۀ همکاری با کتابخانه‌های عمومی ایرانی است که مایلند در این فراخوان شرکت کنند. وی نشانی ایمیل کمیته روابط بین‌الملل رااین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  اعلام کرد. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: