کد خبر: 3354
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 آبان 1389 - 18:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پژوهشكده تعليم و تربيت، برای انجام پژوهش در زمينه اولويت هاي پژوهشي مرتبط با کتابداری فراخوان داد

  فراخوان اولويت هاي پژوهشي معاونت هاي حوزه ستادي و سازمان هاي وابسته به وزارت آموزش و پرورش در سال 1389 و 1390 اعلام شد. در فهرست اولویت های پژوهشی اعلام شده عناوین مرتبطی در حوزه کتابداری و اطلاع رسانی نیز وجود دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، مهدی علیپور حافظی، مسئول کميته پژوهش انجمن کتابداري و اطلاع رساني ایران، با اعلام این خبر گفت: از دانشجویان کارشناسی ارشد تقاضا می شود تا در صورت تمایل نسبت به انجام پژوهشهای مرتبط اقدام نمایند.

وی گفت: چند موضوع مرتبط با حوزه کتابداری در بخش معاونت پرورشی وجود دارد که مي توانند تاثیر گذار باشند.

گفتنی است، «بررسي راهكارهاي توسعه كتابخانه مدارس و كلاس درس» و «بررسي راهكارهاي توسعه فرهنگ كتابخواني در بين دانش آموزان» از جمله این موضوعات هستند.

همچنین از دیگر موضوعات مرتبط در بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز می توان به: «تحلیل محتوای کتابهای داستانی تألیفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از لحاظ پرورش مهارت های تفکر در گروه سنی کودک و نوجوان»، «ارزیابی فعالیت های کتاب رسانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناطق روستایی (کتابخانه های سیار روستایی و پستی) و راههای توسعه آن» و «بررسی راههای افزایش میزان مطالعه، رویکردها و شیوه های ترویج خواندن در بین کودکان و نوجوانان ایرانی» اشاره کرد.

علاقه مندان می توانند با توجه به تخصص و علاقه خود، اقدام به انتخاب سه عنوان پژوهشي به ترتيب اولويت نمایند و به آدرس پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال فرمایند تا پس از بررسي درخواست هاي رسيده توسط گروه پژوهشي ذي‌ربط در پژوهشکده، نهايتا يك موضوع انتخاب شود و مراتب جهت تهيه پيشنهاد پژوهشي به استحضار برسد.
لازم به ذكر است كليه مكاتبات اداري از طريق پست الكترونيك مذكور انجام خواهد شد.

فهرست عناوین پژوهشی، در این لینک قابل دسترس است، همچنین لازم است برگه پیشنهادی طرح پژوهشی و یا برگه مکاتبات پایان نامه دریافت و تکمیل گردد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: