کد خبر: 33710
تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 اسفند 1396 - 12:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

شکایت یک کتابدار از رئیس کتابخانه ملی فیلیپین

رئیس کتابخانه ملی کتابدار نیست!

منبع : لیزنا
به دنبال انتصاب سزار گیلبرت آدریانو به عنوان رئیس کتابخانه ملی فیلیپین، مدیر کتابخانه دانشگاه آتنو مانیلا نسبت به این حکم انتصاب رسما شکایت کرده است.
رئیس کتابخانه ملی کتابدار نیست!

به گزارش لیزنا به نقل از ای بی اس-سی بی ان نیوز فیلیپین، ورنون توتانس، مدیر کتابخانه دانشگاه آتنو مانیلا شکایت رسمی خود را نسبت به آنچه وی انتصاب غیرقانونی سزار گیلبرت آدریانو به عنوان رئیس کتابخانه ملی فیلیپین اعلام کرده، به سازمان بازرسی این کشور ارائه داد.

توتاس در متن شکایت خود می‌گوید: مدارک انجمن کتابداری فیلیپین (PLAI) و کمیسیون مقررات حرفه‌ای نشان می‌دهند که آدریانو یک کتابدار ثبت شده (دارای گواهینامه کتابداری) نیست.

این کتابدار همچنین عنوان کرد: قانون کتابداری در فیلیپین می‌گوید که تنها کتابداران ثبت‌شده و واجد شرایط باید به عنوان کتابدار در تمام کتابخانه‌های دولتی استخدام شوند.

کتابدار ارشد دانشگاه آتنو از سازمان بازرسی درخواست کرد تا تخطی از قانون و عوارض این انتصاب را بررسی کند. در متن این شکایتنامه آمده است: تمام خلافکاران، مجری یا دیگران که به هر صورتی با عمل یا غفلت خود در نامزدی، انتخاب و انتصاب یک فرد مشخصا ناشایس در این پست شرکت یا همراهی کرده است را بررسی کنید.

در ماه مارس سال گذشته رئیس جمهور رودریگو دوترته آدریانو را به عنوان رئیس کتابخانه ملی فیلیپین منصوب کرد.

توتانس می‌گوید اعضای انجمن کتابداری از این انتصاب راضی نبودند. انجمن کتابدرای فیلیپین بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: با شناخت و احترام به حق رئیس جمهور فیلیپین برای انتصاب فرد دلخواه خود برای این پست، ما به شدت نگران عواقب روی کار آمدن یک فرد نا-کتابدار به عنوان رئیس کتابخانه ملی هستیم. این فرد ممکن است از همه لحاظ شایسته باشد به غیر از یک ویژگی ابتدایی، و آن هم اینکه فرد منصوب می‌بایست یک کتابدار ثبت شده باشد.

به گفته توتانس انتصاب یک فرد که ویژگی‌های قانونی را ندارد، نه تنها خلاف قانون بلکه جرم فساد است. وی یادآور شد که این مسئله را مطرح نکرده است تا به عنوان جانشین وی انتخاب شود. او می‌گوید: باید این موضوع را روشن کنم که من به این پست علاقه‌ای ندارم. علاقه من به حفاظت و دفاع از حرفه شریف کتابداری است.

آدریانو تا کنون هیچ اظهار نظری نسبت به شکابت توتانس انجام نداده است.

مترجم: ونداد ذوقی

برچسب ها :
کتابدار تهران
|
Iran
|
1396/12/22 - 10:31
0
0
عجب، یک مدتی خانم ورنون توتانس بیاند ایران، مطمئنا شکایتشون رو ازخانم گیلبرت آدریانو خواهند گرفت.
مورد داریم تو تهران دو فوق لیسانس از بهترین دانشگاههای ایران زیر دست یک دیپلم کار می کنند.
کتابدار
|
United States
|
1396/12/21 - 14:25
0
0
قابل توجه کتابخانه ملی ایران !
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: