کد خبر: 33792
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 اسفند 1396 - 11:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

انتشار شماره پاییز و زمستان 96 «پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی»

منبع : لیزنا
شماره 14 ( پاییز و زمستان 1396) "پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی"، بر روی وبگاه این مجله به نشانی منتشر شد.
انتشار شماره  پاییز و زمستان 96 «پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی»

به گزارش لیزنا، نشریه پژوهشهای نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانش شناسی (پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی پیشین)، سال. ۷, شماره. ۲: پاییز و زمستان ۱۳۹۶ در نشانی < http://infosci.um.ac.ir> منتر شد.


مقالات پژوهشی
--------
رابطه بین استفاده از کتابخانه‌های عمومی و تغییر سبک زندگی کاربران (مورد مطالعه: کتابخانه‌های سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران) (5-22)
مرضیه دبیران کشاورزی, داریوش مطلبی, صدیقه محمداسماعیل

رویکردی نو به کتابخانه‌های عمومی‌ در ارائه خدمات اطلاعات سلامت: بررسی موردی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر (23-40)
عبدالرسول خسروی, نسرین محمودی, رضا بصیریان جهرمی, عبدالله حاجیوندی

ارزیابی خدمات جنبی کتابخانه‌های وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی شهر تبریز و نقش آن در توسعۀ فرهنگ مطالعۀ مخاطبان کودک و نوجوان آن (41-60)
زهرا کیان راد, فاطمه فهیم نیا, نادر نقشینه

عوامل مؤثر بر میزان اشتیاق به بازگشت کودکان و نوجوانان به کتابخانه، از دید مراجعان کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی شهر مشهد (61-76)
ملیحه فخارطبسی

رابطه بین برخی از ویژگی‌های جمعیت‌شناختی مردم اهواز و دیدگاه آنان نسبت به منزلت اجتماعی کتابخانه‌های عمومی (77-93)
زاهد بیگدلی, شبنم شاهینی

تأثیر مؤلفه‌های توانمندسازی کتابداران بر عملکرد کتابخانه‌های عمومی کشور (94-112)
علیرضا اسفندیاری مقدم, محمدكريم صابری

بررسی مقاله‌های حوزه سواد اطلاعاتی و روش‌های پژوهشی به کار رفته در آنها (129-143)
رحمان معرفت, یزدان منصوریان, محمد زره ساز

رابطۀ بین سواد اطلاعاتی و سواد سلامت: مطالعۀ موردی کارکنان مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم فناوری شیراز (144-160)
حسن مقدس زاده

توانمندی داستان‌ها در تحول شناختی کودکان گروه سنی «ب» و «ج» برپایه نظریه رفتاردرمانیِ عقلانی‌هیجانی (REBT) (161-188)
بهار قادری, مهری پریرخ, زهره سپهری شاملو, رحمت الله فتاحی

مطالعه کیفی دیدگاه خوانندگان دربارۀ کتاب داستانی مناسب مطالعۀ موردی: کتابخانۀ مرکزی استان اردبیل (189-204)
لیلا محمدپور, نجلا حریری

بررسی سبک یادگیری، سواد اطلاعاتی و سواد رایانه‌ای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و واکاوی رابطه میان آنها (205-231)
مهدی زاهدی نوقابی, رحمت الله فتاحی, جواد صالحی فدردی, محسن نوکاریزی

بررسی عوامل مؤثر بر سطح کمال مدل ذهنی دانشجویان از موتور کاوش گوگل (232-250)
حسن بهزادی, اعظم صفری, ایرج رداد

سنجش کیفی وب‌سایت های کتاب‌فروشی‌های برخط ایران (251-272)
مهدی محمدی, طاهره غلامی, نرگس خالقی

بررسی رابطۀ تسهیم دانش با خودکارآمدی در پژوهشگران دانشگاه صنعتی مالک اشتر (273-291)
مرتضی دهقان سفیدکوه, احمد شعبانی, سعید رجایی پور

اثربخشی رشد فزآینده پژوهش‌های کشاورزی ایران بر شاخص‌های توسعه کشاورزی کشور (292-316)
وحید احسانی, موسی اعظمی, سیّد محمّد باقر نجفی, فرامرز سهیلی

شناسایی نشانگرهای روابط در پیشینه‌های فراداده‌ای فهرست کتابخانه ملی ایران مبتنی بر استاندارد توصیف و دسترسی به منبع (آر.دی.ای.) (338-365)
اکرم فتحیان, اعظم صنعت جو, سید مهدی طاهری, محسن کاهانی


مقالات مروری
--------
سامانه کتاب‌دان: نخستین سامانه کتابخانه‌ای بازی‌وارسازی‌شده در ایران (113-128)
زاهد بیگدلی, غلامرضا حیدری, علیرضا حاجی یخچالی, رضا بصیریان جهرمی

تحلیل اصول سیبرنتیک در فیزیک قدیم و جدید (317-337)
علی اکبری, محمدرضا داورپناه

این نشریه به مدیر مسئولی  و سردبیری دکتر رحمت الله فتاحی منتشر می‌شود. همچنین دکتر رحمت الله فتاحی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد؛ دکتر جعفر مهراد استاد دانشگاه شیراز؛ دکتر محمدرضا داور پناه، استاد دانشگاه فردوسی مشهد؛ دکتر مهری پریرخ، استاد دانشگاه فردوسی مشهد؛ دکتر نرگس نشاط، دانشیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛ دکتر سعید رضایی شریف آبادی، استاد دانشگاه الزهراء؛ دکتر زاهد بیگدلی، استاد دانشگاه شهید چمران اهواز؛ دکتر زهیر حیاتی، دانشیار دانشگاه شیراز اعضای هیأت تحریریه «نشریه پژوهشهای نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانش شناسی (پژوهشنامه کتابداری و اطلاع رسانی)» را تشکیل می‌دهند.

یاد آوری می شود در اردیبهشت ماه 1396 با توجه به الزام کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور عنوان این نشریه به "پژوهشهای نظری و کاربردی در علم اطلاعات و دانش شناسی" تغییر یافت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: