کد خبر: 33977
تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 فروردين 1397 - 11:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

رئیس جدید انجمن کتابداری آمریکا انتخاب شد

منبع : لیزنا
در انتخابات انجمن کتابداری آمریکا رئیس جدید قدیمی‌ترین انجمن کتابداری جهان انتخاب شد.
رئیس جدید انجمن کتابداری آمریکا انتخاب شد

به گزارش لیزنا، واندا براون، رئیس خدمات کتابخانه‌ای در کتابخانه سی.جی.او کلی C.G. O'Kelly در دانشگاه ایالتی وینستن سیلم Winston-Salem به عنوان رئیس منتخب انجمن کتابداران آمریکا ALA انتخاب شد.

براون 6هزار و 66 رای آورد در حالی که رقیب او پیتر هپبرن، رئیس کتابخانه کالج کنیونز در سانتا کلاریتا کالیفرونیا College of Canyons, Santa Clarita، 4هزار و 66 رای آورد.

به عنوان رئیس ALA، براون مسئول قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین انجمن کتابداری جهان خواهد بود. او به عنوان رئیس منتخب مجموعه به مدت یک سال خدمت می‌کند سپس در مراسم کنفرانس سالانه ALA 2019 در واشنگتن دی سی به عنوان رئیس انجمن معرفی خواهد شد.

وی پس از اطلاع از نتیجه رای گیری گفت: «این یک افتخار است که به عنوان رئیس بعدی ALA انتخاب شده‌ام. من از همه شما برای موقعیتی که به من برای رهبری این مجموعه داده‌اید تشکر می‌کنم.»

رئیس منتخب ALA افزود: «من منتظر همکاری نزدیک با دیگر اعضا برای حمایت از کتابخانه‌ها و همچنین ترویج تنوع دیدگاه‌ها و پذیرش دیگران به همراه بالا نگاه داشتن ارزش‌های حرفه‌ای هستم.»

براون 30 سال است که عضوی از ALA است. او عضوی فعال از انجمن کتابخانه‌های دانشگاهی و پژوهشی، انجمن مجموعه‌های کتابخانه‌ای و خدمات فنی و انجمن رهبری و مدیریت کتابخانه‌ها است و چند پست مدیریتی در هر بخش داشته است.

او در انجمن‌ها و گروه‌های مختلف کتابداری مسئولیت‌های مختلفی مانند ریاست یا خزانه‌درای را بر عهده داشته است.

وی همچنین جوایز متعددی مانند جایزه کواچ سال 2009 و دستاوردهای ویژه دانشکده آموزش سال 2013 از دانشگاه کارولینای شمالی در گرینزبرو UNCG را دریافت کرده است.

براون لیسانس زبان انگلیسی با گرایش روان‌شناسی از دانشگاه ایالتی وینستون سیلم دارد و فوق لیسانس علم کتابداری و اطلاع رسانی از UNCG  دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: