کد خبر: 3427
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 آبان 1389 - 13:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

عضویت افتخاری نوش آفرین انصاری، در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان

هیأت مدیره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) به پاس فعالیت های ماندگار و ارزشمند نوش آفرین انصاری، وی را به عنوان عضو افتخاری دفتر برگزید. 

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) روابط عمومی شورای کتاب کودک اعلام کرد: هیأت مدیره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) به پاس فعالیت های ماندگار و ارزشمند نوش آفرین انصاری، وی را به عنوان عضو افتخاری دفتر برگزید. خانم پاتریشیا آلدانا، رئیس دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، لوح افتخار را در تاریخ 12 سپتامبر 2010 در سی و دومین کنگره بین المللی ادبیات کودکان در سانتیاگو دو کامپوستلا (اسپانیا) به وی اعطا کرد. 

پایبندی به استانداردهای کیفی کتاب های کودکان و نوجوانان، توجه به کودکان در حاشیه (پناهنده، زندانی، معلول و غیره)، تأثیر ماندگار و همه جانبه بر فعالیت های دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان، تعهد به اصول اخلاقی و ترویج فرهنگ صلح از دلایل انتخاب نوش آفرین انصاری برای عضویت افتخاری در دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان بوده است. 

اکنون وی، دبیر و رئیس شورای کتاب کودک است. از نوش آفرین انصاری آثار زیادی در حوزه کتابداری و کتابخانه های کودک و نوجوان منتشر شده است. از مهمترین فعالیت های نوش آفرین انصاری می توان به تلاش و حمایت سازنده در تدوین فرهنگنامه کودکان و نوجوانان اشاره کرد. 

تلاش در جهت حضور شورای کتاب کودک در میان داوران اندرسن، شکل گیری نهادهایی همچون موسسه ی مادران امروز، موسسه ی پژوهشی دنیا، کانون توسعه ی فرهنگی و موسسه ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان از دیگر فعالیت های نوش آفرین انصاری است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: