کد خبر: 3438
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 13 آبان 1389 - 13:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نخستين کتابخانه ديجيتال سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران افتتاح می شود

فعاليت رسمي نخستين کتابخانه ديجيتال سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در هفته کتاب (23 تا 30 آبان ماه) آغاز مي‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از اداره كل روابط‌عمومي و امور بين‌الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، حيدر كلهري «مدير امور كتابخانه‌ها»ي سازمان با ذكر اين مطلب افزود: با اجراي اين طرح، کاربراني که عضو بيش از 80 کتابخانه تحت مديريت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران هستند و همچنين افرادي که عضو اين کتابخانه‌ها نيستند، از طريق اينترنت به فهرست مدارک و موجودي کتابخانه‌ها دسترسي پيدا مي‌کنند.

كلهري با اشاره به شبكه‌سازي كتابخانه‌ها و خارج شدن فعاليت‌ها از حالت فيزيكي و تحت اينترنت قرار گرفتن فعاليت‌ها اظهار داشت: در مجموعه کتابخانه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران بيش از يک ميليون و 400 هزار منبع اطلاعاتي (کتاب، مجله، لوح فشرده و ...) موجود است و بيش از 230 هزار نفر عضو فعال اين كتابخانه‌ها هستند. با شبكه‌سازي كتابخانه‌ها اين امكان براي كاربران ايجاد مي‌شود كه از منابع به اشتراك گذاشته پيش از 80 كتابخانه استفاده كنند.

مدير اموركتابخانه‌ها ادامه داد: طرح راه اندازي کتابخانه ديجيتال سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از جمله اهداف مهم طرح شبکه‌سازي کتابخانه‌هاي اين سازمان محسوب مي‌شود و راه‌اندازي اين کتابخانه ديجيتال، آخرين مرحله از مراحل انجام کار طرح شبکه‌سازي کتابخانه‌هاست.

وي درجهت اجراي دولت الكترونيك تصريح كرد: علاقه‌مندان بدون مراجعه حضوري و با پرداخت هزينه اندك مي‌توانند عضو اين كتابخانه عمومي شوند و از يك ميليون و 400 هزار كتاب، كتابخانه‌هاي سازمان فرهنگي هنري استفاده كنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: