کد خبر: 34520
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1397 - 10:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری جلسه مجمع عمومی و انتخابات پنجمین دوره انجمن کتابداری شاخه فارس

منبع : لیزنا
 پنجمین دوره انتخابات هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس روز سه شنبه، 25 اردیبهشت ماه در سالن سرای سخن مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس  برگزار شد.
برگزاری جلسه مجمع عمومی و انتخابات پنجمین دوره انجمن کتابداری شاخه فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران-شاخه فارس، در این نشست یک سخنرانی توسط زهیر حیاتی، عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با عنوان «انجمن ها: مسئولیت ها و انتظارات متقابل» و همچنین سخنرانی دیگر توسط روح الله منوچهری، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس با عنوان «نقش سازمان ها، مؤسسات و انجمن ها در رویدادهای ترویج کتاب و کتاب خوانی» انجام گرفت. پس از سخنرانی ها، محمدرضا قانع رئیس هیئت مدیره انجمن شاخه فارس گزارش عملکرد سه ساله هیئت مدیره و گزارش مالی دوره چهارم انجمن را ارائه نمود. در ادامه کاندیداهای هیئت مدیره و بازرسی انجمن به معرفی خود و برنامه هایشان پرداختند و سپس رأی گیری آغاز شد.

اعضای هیئت رئیسه مجمع برای برگزاری انتخابات شامل زهیر حیاتی به عنوان رئیس مجمع، ملیحه نیک کار و ماندانا حیاتی به عنوان ناظر و میترا یگانه به عنوان منشی بودند. پس از شمارش آراء افراد ذیل به ترتیب تعداد آراء برای هیئت مدیره انتخاب شدند:

محمدرضا قانع  52 رأی (عضو هیأت علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری)

حسن مقدس زاده  49 رأی (عضو هیأت علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری)

زهرا شاه نظرنژاد خالصی   46 رأی (مسئول کتانخانه مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز)

پگاه تاجر 43 رأی ( عضوهیأت علمی دانشگاه آزاد مرودشت و دانشجوی دکتری دانشگاه شیراز)

میثم جوانبخت   40 رأی (کارشناس ارشد اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس)

شیوا رضایی  38 رأی (کارشناس ارشد مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس)

فاطمه صفری راد  33 رأی (سرپرست اداره کتابخانه عمومی شیراز)

همچنین خیریه حمید پور (کارشناس ارشد مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری) با 19 رأی به عنوان عضو علی البدل هیئت مدیره برگزیده شد.

در این انتخابات اعظم ایزدی (کارشناس ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس) با 43 رأی و لیلا قربانی (کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی) با 31 رأی به عنوان بازرسین اصلی و ابراهیم امامی (کارشناس ارشد پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) با 21 رأی به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

بلافاصله پس از برگزاری مجمع، اولین جلسه هیئت مدیره دوره پنجم برگزار شد و محمدرضا قانع به عنوان رئیس، سرکار پگاه تاجر به عنوان نائب رئیس، میثم جوان بخت به عنوان خزانه دار و دکتر حسن مقدس زاده به عنوان دبیر انجمن برگزیده شدند.

مقرر شد در جلسه بعدی هیئت مدیره افراد برنامه ها و پیشنهادهای خود را برای کمیته های مختلف انجمن ارائه نمایند.    

محمد رضا قانع
|
Iran
|
1397/02/30 - 09:23
0
0
به این وسیله مراتب سپاس هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس را ازتلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه هیئت مدیره دوره چهارم درزمینه پیشبرد اهداف انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران تقدیم می داریم. از درگاه ایزد منان دوام عزت و سلامت، تداوم حضور و تاثیر آن بزرگواران در راستای دستیابی به اهداف عالیه و توسعه انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران را آرزومندیم.
رشد و توسعه جامعه کتابداری ایران مدیون تلاش گسترده و عمیق استادان، مدیران و متخصصانی است که دانش، تخصص و عمر گرانبهای خود را سرمایه ای برای سربلندی و سازندگی حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی قرار داده اند.

دکتر محمدرضا قانع
رئیس هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس
جعفر مهراد
|
United States
|
1397/02/26 - 21:03
0
0
با اهدای سلام و درود
انتخاب اعضای انجمن کتابداری شاخه فارس را تبریک می گویم. این انجمن در دوره های قبل به ویژه در دوره اخیر فعالیت های علمی و حرفه ای مناسب و درخورتوجهی را به جامعه علمی فراهم آورد. گرجه محل این نوع اقدامات ارزنده علمی شیراز بود اما وسعت عمل ان کلان و گاهی در چند مورد پوشش وسیع ملی داشت.
به یقین موفقیت این نوع برنامه ها به شدت به رهبری و سازماندهی امور وابسته است. به اعتقادم پشتوانه عملی برنامه ها و خدمات موفقیت آمیز انجمن کتابداری شاخه فارس به کار جمعی هیات مدیره بر می گردد که در راس آن جناب آقای دکتر محمد رضا قانع با استفاده بهینه از امکانات استانی و استعدادهای فردی اعصای هیات مدیره وظایف خود را به نیکویی انجام داده است.
هماهنگی و همکاری و همفکری اعضای هیات مدیره انجمن کتابداری شاخه فارس گرچه هر کدام الزامات خاص خود را دارد و قابل تقدیر است اما قدر مسلم این که کار جمعی این عزیزان در مجموع باعث افزایش بهره وری و بهبود امور و تشویق جامعه از کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرفته تا کتابخانه های عمومی و دانشگاهی و تخصصی به مشارکت بیشتر در برنامه های متنوع انجمن کتابداری شاخه فارس شده است.
اکنون انجمن کتابداری شاخه فارس ساختارهای محکم و توانمندی بوجود آورده است که مهمتر از همه می توان به نهادسازی و آموزش و تقویت توان و قابلیت های کتابداران و به ظن قوی به رسمیت شناخته شدن انجمن توسط بسیاری از سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان فارس اشاره کرد.
ارتباطات انجمن با سازمان های کتابداری و موسسات علمی و دستگاه های اجرایی استان برای رسیدن به اهداف و خواسته های انجمن و دستاوردهای علمی متنوع و مختلف آن عاملی است تاثیرگذار که انجمن با ثبات و استقامت به این موفقیت نایل شده است.
اطمینان دارم که در دوره جدید فعالیت های این انجمن با پشتوانه ای که در استان فارس دارد پربارتر و از ثمرات آن نه تنها کتابداران و کارشناسان علم اطلاعات بلکه به واسطه آن استفاده کنندکان از کتابخانه های مختلف استان و استان های همجوار بهره مند خواهند شد.
موفق باشید
مهراد
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: