کد خبر: 3453
تاریخ انتشار: شنبه, 15 آبان 1389 - 17:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برای نخستین بار سيستم مديريت نشريات عرضه می شود

‌ برای نخستین بار از سوی ایرانداک سيستم مديريت نشريات در الكامپ شانزدهم عرضه می شود.

 

 به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، دكتر سيد اميد فاطمي، رييس پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران خبر از ارائه سيستم مديريت نشريات براي اولين‌بار در الكامپ داد و گفت: اين سيستم به صاحب نشريه كمك مي‌كند تا كليه كارهاي نشريه از جمله دريافت و داوري مقالات، تاييد، قرار گرفتن بر روي جلد و يا اشاعه مقاله بر روي سايت، به صورت الكترونيكي و آنلاين انجام شود.

 دكتر فاطمي، با اشاره به نمايشگاه الكامپ و با بيان اينكه در اين نمايشگاه نتيجه فرايند ثبتي را ارائه خواهيم كرد، ابراز داشت: در حال حاضر اطلاعات پايان‌نامه‌ها در پايگاه به روز است و پايان‌نامه‌هايي كه به عنوان مثال چند روزي از دفاع آن‌ها گذشته است بعد از اطمينان از تاييد آن توسط دانشگاه در پايگاه ثبت مي‌شوند .

 وي با بيان اينكه مركز اطلاعات و مدارك علمي ايران وابسته به پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات است گفت: مديريت ‌اطلاعات، مقالات، پايان‌نامه‌ها، كتاب‌ها و همايش‌هايي كه در اين زمينه برگزار مي‌شود، به عهده پژوهشگاه است و در اين راستا چند سالي است كه فرآيند ثبت اطلاعات صورت مي‌گيرد و در واقع مي‌توان گفت اطلاعات علمي در همان زماني كه توليد مي‌شود در پايگاه ثبت مي‌شود.

 رييس پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران درباره سرويس جديد ديگري كه در نمايشگاه ارائه مي‌شود اظهار داشت:‌  اين سرويس در واقع استفاده كامل‌تر از پايان‌نامه‌ها است كه به احتمال زياد در دهه فجر آغاز به كار مي‌كند، ولي در نمايشگاه فقط پيرامون آن توضيحاتي داده مي‌شود.

 وي افزود: درحال حاضر جست‌وجو فقط در فراداده‌ پايان‌نامه‌ها يعني در عنوان پايان‌نامه، نويسنده، نام دانشگاه و يا چكيده‌اي از آن انجام مي‌شود ولي سرويس‌هاي ديگري كه بتوانند كل متن و يا قسمتي از آن را به صورت آنلاين سفارش دهند، وجود ندارند كه در اين سرويس اين موضوع ديده شده است.

 او در توضيح اين مطلب گفت: ‌براي اين موضوع در حال مذاكره با دانشگاه‌ها هستيم و بسته به تمايل آن‌ها تفاهم‌نامه‌هايي منعقد كرده تا بتوانيم كل پايان‌نامه‌هاي دانشجويان را ارائه دهيم.

 وي با بيان اين كه برگزاري نمايشگاه الكامپ در حوزه فرهنگ‌سازي فناوري اطلاعات بسيار تاثيرگذار است‌، گفت: مردم با حضور در نمايشگاه در واقع با فرهنگ استفاده از فناوري اطلاعات و دريافت خدمات به صورت الكترونيكي آشنا شده و متوجه مي‌شوند، استفاده از خدمات به صورت الكترونيكي بسياري از دسترسي‌ها را سهل‌الوصول‌تر مي‌كند.

 وي در پايان گفت: صنعت ارتباطات و فناوري اطلاعات برگ برنده‌اي براي كشور ما محسوب مي‌شود كه بايد بر روي آن قوي‌تر كار شود؛ البته مدتي بر روي نرم‌افزار‌ها كارهاي خوبي انجام شد، ولي بطور كلي موضوع فناوري اطلاعات مغفول مانده كه بايد توجه بيشتري به آن شود و برگزاري اين نمايشگاه و بازديد مسئولان از آن و آشنايي با  خدمات سازمان‌ها در اين زمينه بسيار مهم  و سازنده محسوب مي‌شود.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: