کد خبر: 34542
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1397 - 16:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

«نشست خودتوانمندسازی حرفه‌ای و برندسازی» در قم برگزار شد

منبع : لیزنا
 «نشست خودتوانمندسازی حرفه‌ای و برندسازی» توسط انجمن علمی دانشجویی دانشگاه قم با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع رسانی استان قم و مرکز مشاوره همپا برگزار شد.
«نشست خودتوانمندسازی حرفه‌ای و برندسازی» در قم برگزار شد

به گزارش لیزنا، با سخنرانی مهدی رحمانی،  دانشجوی دکتری دانشگاه تهران در روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه درآمفی تئاتر شهید بهشتی دانشگاه قم با حضور اساتید و دانشجویان رشته علم اطلاعات برگزار‌شد.

نشست با سخنان مهدی محمدی، رئیس انجمن کتابداری استان قم درخصوص اهمیت رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی و بازارکار آن و نقش کارآفرینی در این حرفه آغاز شد. سپس مهدی رحمانی تجربیات خود را در اختیار دانشجویان قرار داد.

وی سخنان خود را با این سوال که «چه کنیم تا خودتوانمندساز باشیم؟» آغاز کرد:

او یادآور شدند که ابتدا باید خودمان را بشناسیم تا بعد به دیگران کمک کنیم. خودتوانمندسازی به ما کمک می کند که  زندگی، شغل، شرایط کاری، مدیریت بر روی خود را کنترل کنیم.

به گفته وی برای اینکه توانمند باشیم باید مهارت‌های زیر را در خود تقویت کنیم:

یادگیری زبان انگلیسی

--تمرین نوشتن

--داشتن دفتر ایده

--یادگیری مهارتهای ICDL

--یادگیری کامپیوتر

--یادگیری نرم افزارهای کاربردی

--عضویت در تشکل‌ها و انجمن‌های علمی در دوران دانشجویی

--داشتن سرعت عمل

--داشتن سواد اطلاعاتی

--یادگیری آیین نگارش اداری

--ورود به به بازار بورس

--انتخاب و تمرکز روی حوزه موضوعی مشخص

--یادگیری زبان چینی

--استفاده از امکانات دانشگاه در دوران دانشجویی

--استفاده درست از تسهیلات دانشگاه و آشنایی با حقوق دانشجویی

--داشتن روحیه پیگیر

--نوشتن تجربیات

--تقویت مهارتهای ارتباطی

--وقت شناس بودن

رحمانی همچنین یادآور شد که سازمان علمی فرهنگی و تربیتی سازمان ملل (یونسکو) 6 ویژگی را عمل باسوادی هر شخص معرفی کرده است:

--داشتن سواد عاطفی

--داشتن سواد ارتباطی

--داشتن سواد مالی

--داشتن سواد رسانه ای

--داشتن سواد آموزش و پرورش

--داشتن سواد اطلاعاتی با رایانه

بخش پایانی سخنان سخران به برندسازی اختصاص داشت. وی برند را نام، اصطلاح، طراحی، نماد، ویا هر ویژگی دیگری که کالا یا خدمات یک فروشنده را از دیگران متمایز می‌کند تعریف کرد. رحمانی برای شنوندگان یادآور شد که چنانچه بخواهید در حوزه کاری خودتان به برند تبدیل شوید لازم است:

1 کارت ویزیت برای خودتان بسازید

2) رزومه خودتان را بنویسید

3) نمونه کارهای خود را تنظیم کنید

4) وبلاگ یا وبسایت شخصی داشته باشید  

5) در شبکه‌های علمی و اجتماعی نمایه شوید

6) اکانت توئیتر بسازید

7) اکانت فیس بوک داشته باشید

8) ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارید

9) ایمیل بسازید

10) نمایه گوگل اسکالر بسازید

11) همواره در کارها نظم داشته باشید

12) هدف را رها نکنید نقشه را تغییر دهید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: