کد خبر: 34799
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 خرداد 1397 - 09:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

جعفر مهراد خبر داد

نخستین نمایه استنادی عربی تاسیس می شود

منبع : لیزنا
 کلاریویت آنالیتکس(Clarivate Analytics)  با همکاری بانک اطلاعات مصر(Egyptian Knowledge Bank)   نخستین نمایه استنادی عربی را تاسیس می کند.
نخستین نمایه استنادی عربی تاسیس می شود

به گزارش لیزنا، جعفر مهراد با اعلام این خبر افزود: این نمایه به عنوان بخشی از افق ۲۰۳۰ مصر در سال ۲۰۲۰ فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. هدف، انتقال مصر از وضعیت حاضر به عصر اقتصاد دانش بنیان است که در آن نگاشت انتشارات علمی عربی برای نخستین بار در این نمایه استنادی ثبت و نمایه سازی خواهد شد.

طبق توضیحات مهراد نمایه استنادی عربی پنجمین نمایه استنادی منطقه ای است که توسط وب او ساینس تاسیس می شود. سایر نمایه های استادی که از پشتیبانی وب او ساینس برخوردارند عبارتند از: پایگاه استنادی علوم چین، نمایه استنادی SciELO در برزیل که اکنون ۱۴ کشور در این پایگاه عضویت دارند، نمایه استنادی روسیه و پایگاه نشریات علمی کره جنوبی.

نمایه استنادی عربی توسط وب او ساینس (بزرگترین نمایه استنادی جهان) برای پژوهشگران مصری و ۲۲ کشور عضو اتحادیه عرب پشتیبانی خواهد شد. تاسیس نمایه استنادی انتشارات علمی عربی، محتوا های علمی عربی را دسترس پذیرتر کرده و آن را به بیش از ۱/۴ میلیارد ارجاع پژوهشی مستند و با کیفیت بالا از سال ۱۹۰۰ به بعد متصل خواهد کرد.

این نمایه استنادی که بودجه آن توسط بانک اطلاعات مصر تامین می شود، برای وب او ساینس، جهت دستیابی به اطلاعات کتابشناختی و استناد های صورت گرفته به مقالات علمی نشریات عربی و دیگر محتواهای موجود در وب او ساینس، یک رابط عربی طراحی و پیاده سازی خواهد کرد.

هدف اصلی نمایه استنادی عربی ارزیابی کیفیت در بروندادهای پژوهشی، پژوهشگران، عملکرد دانشگاه ها و سازمان های پژوهشی و نشریات علمی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: