کد خبر: 35297
تاریخ انتشار: جمعه, 08 تیر 1397 - 13:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری دومین  نشست کمیته کتابخانه‌های تخصصی با موضوع بازنگری در استانداردهای کتابخانه‌های تخصصی

منبع : لیزنا
  دومین جلسه کمیته کتابخانه‌های تخصصی انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران با موضوع بازنگری در استانداردهای کتابخانه‌های تخصصی ساعت 30/16 روز یکشنبه 03/04/97 در محل کتابخانه تخصصی شرکت توانیر برگزار شد.
برگزاری دومین  نشست کمیته کتابخانه‌های تخصصی با موضوع بازنگری در استانداردهای کتابخانه‌های تخصصی

به گزارش لیزنا، دومین جلسه کمیته کتابخانه‌های تخصصی انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران با موضوع بازنگری در استانداردهای کتابخانه‌های تخصصی ساعت 30/16 روز یکشنبه 03/04/97 با حضور اعضای کمیته خانم‌ها: جیران خوانساری و گیتی حیدری (دبیر کمیته کتابخانه‌های تخصصی انجمن) و آقایان: فرامرز مسعودی، محسن حاج زین العابدینی و محمد زره‌ساز  در محل کتابخانه تخصصی شرکت توانیر برگزار شد. در این جلسه ابتدا تصمیمات‌ اولین جلسه  کمیته قرائت شد و سپس با اشاره به اهمیت  و گستردگی انجام اینکار،  موضوع  لزوم حمایت مالی و مدیریتی از این طرح  به بحث گذاشته شد. در این نشست همچنین استانداردهای موجود در ایران نظیر: استانداردهای  کتابخانه‌های تخصصی، دانشگاهی، عمومی و نیز استانداردهای کتابخانه های تخصصی در استرالیا  مورد بررسی قرار گرفت. در پایان تصمیمات زیر اتخاذ گردید:

1- تعیین شاخص های استاندارد کتابخانه های تخصصی بر اساس استانداردهای زیر:

- استانداردهای کتابخانه های تخصصی در ایران (شاخص ها: اهداف و وظایف، سازمان و مدیریت، نیروی انسانی، مجموعه، سازماندهی منابع، خدمات، ساختمان و تجهیزات و بودجه)

- استاندارد های کتابخانه های عمومی در ایران( شاخص ها: خدمات اطلاعاتی، خدمات مشتریان، برنامه ها، ساعت کاری، مجموعه، کارکنان، روابط عمومی و بازاریابی، مدیریت، ساختمان و تجهیزات)

- استانداردهایی برای کتابخانه ها در موسسات آموزش عالی ایران (شاخص ها: برنامه ریزی، ارزشیابی کلی و ارزشیابی برآیندی، خدمات، آموزش، منابع، دسترس پذیری، کارکنان، امکانات و تجهیزات، ارتباط و همکاری، مدیریت، بودجه)

- استانداردهای کتابخانه های تخصصی در استرالیا (شاخص ها: مدیریت، نیروی انسانی، بودجه و تامین مالی، منابع، خدمات، محیط کار)

2- تهیه پروپوزال و ارائه آن به کتابخانه ملی ایران به عنوان اولین  متولی انتشار استانداردهای کتابخانه های تخصصی در ایران و سایر سازمان‌های بزرگی که دارای کتابخانه تخصصی مطرح و فعال هستند.

3- رایزنی در خصوص انتخاب اسپانسر برای اجرای طرح

4- تعیین شیوه تدوین یا بازنگری استانداردها برای کتابخانه های تخصصی

این جلسه ساعت ۱۹ پایان یافت.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: