کد خبر: 36171
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 مرداد 1397 - 09:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

بازدید انجمن کتابداری فارس از کتابخانه یار مهربان

منبع : لیزنا
انجمن کتابداری فارس در تاریخ پنجشنبه 11 مردادماه 1397 از کتابخانه یار مهربان بازدید کرد.
بازدید انجمن کتابداری فارس از کتابخانه یار مهربان

به گزارش لیزنا، زهرا شاه نظرنژادخالصی مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن کتابداری شاخه فارس با اعلام این خبر افزود: پیرو مصوبه هیئت مدیره انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس و برنامه های هیئت مدیره دوره پنجم مبنی بر بازدید از کتابخانه های مختلف جهت ارتباط نزدیک با کتابداران و مشاهده فعالیت های آنان و همچنین آگاهی از کاستی ها و مشکلات، روز پنجشنبه، 11 مردادماه 1397، هیئت مدیره انجمن میهمان کتابخانه عمومی کودکانِ یارمهربان شیراز بود.

در این بازدید، مسئول کتابخانه سرکار خانم خراسانی نسب با علاقمندی فراوان از اعضای هیئت مدیره انجمن استقبال نموده و به شرح فعالیت های کتابخانه پرداختند. کتابخانه یار مهربان به شکلی جالب و جذاب ویژه کودکان طراحی شده بود که علیرغم کوچک بودن برای استفاده کنندگان بسیار جذاب و دوست داشتنی می نمود. لازم به ذکر است در شیراز سه کتابخانه ویژه کودکان مشغول فعالیت است که عبارتند از: کتابخانه کودکان یارمهربان، کتابخانه کودکان شقایق و کتابخانه کودکان آفتاب.

در این کتابخانه کتاب ها در سه دسته براساس گروه سنی دسته بندی شده بودند که رنگ صورتی مربوط به گروه سنی الف، رنگ آبی گروه سنی ب و رنگ سبز نیز مربوط به گروه سنی ج بود. یکی از بخش های جالب کتابخانه اتاقی مستقل برای اسباب بازی ها و فضای بازی کودکان بود که در آنجا نمایش های عروسکی نیز برای کودکان اجرا می شد.

به گفته مسئول کتابخانه، این کتابخانه دارای 3437 نسخه کتاب (1625 نسخه نوجوان و بزرگسال و 1812 نسخه کودک) و 514 عضو فعال است که با وجود اینکه کمتر از دوسال از تأسیس کتابخانه می گذرد آمار خوب و قابل قبولی می باشد تا آنجایی که این کتابخانه به عنوان کتابخانه برگزیده در جذب مخاطب در سال گذشته انتخاب شده است. آمار جالب دیگر اینکه کتابخانه مذکور در سال 1396 تنها 1917 نسخه کتاب امانت داده ولی در چهار ماه اول سال 1397 این رقم به 1964 نسخه رسیده است که آمار جالب توجهی است و نشان از فعالیت موفق و خوب کتابدار کتابخانه دارد.

در ادامه و پس از پایان بازدید، اعضای هیئت مدیره با کتابدار کتابخانه، کارشناس مسئول کتابخانه های ادراه کل کتابخانه های عمومی فارس و سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شیراز جلسه ای داشته و مسائل و مشکلات را بررسی نموده و پیشنهادهایی مطرح نمودند و مقرر گردید انجمن با برگزاری کارگاه هایی با همکاری اداره کل سعی در توانمندسازی کتابداران داشته باشد.

م .
|
Iran
|
1397/05/24 - 21:46
0
3
امیدوارم که اداره کل کتابخانه های عمومی فارس قدر این کتابدار و همچنین کتابداران زحمتکش دیگر را بداند و این همه در حق کتابداران کم لطفی نکند .
m
|
Iran
|
1397/05/16 - 21:43
0
3
به نظر من سرکار خانم خراسانی برای اداره کل کتابخانه های فارس خیلی زیاد هست . درود بر این شیر زن
کتابداری از شیرااز
|
Iran
|
1397/05/15 - 18:33
0
3
سلام بر همکار عزیزم سرکار خانم خراسانی نسب
سالهاست که شما از جان و دل برای کودکان این مرز و بوم تلاش کردید.با تمام کاستی ها و تک نفره امور کتابخانه را اداره نمودید.تلاش هاای شما شایاان توجه است.زنده باد شیراز جنت طراز با کتابدارانی همچون شما...
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: