عضویت انجمن کتابداری فارس در جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان

به گزارش لیزنا، زهرا شاه نظرنژادخالصی مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن کتابداری شاخه فارس با اعلام این خبر گفت: بنا به دعوت مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، محمد رضا قانع از سوی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه فارس در جلسه بررسی راهکارهای گسترش و توسعه کتاب و کتابخوانی از طریق جشنواره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان که با حضور 24 سازمان در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل شده بود، شرکت کرد.

در این جلسه پس از استماع گزارش فعالیت های اجرا شده توسط باشگاه، افراد شرکت کننده نقطه نظرات خود را بیان کردند.

قانع در این رابطه نظرات انجمن شاخه فارس را ارائه کرد و پیشنهاد داد: سازمان های متولی از انجام فعالیت های جزیره ای خودداری کنند و برای این منظور شورایی متشکل از تمام سازمان های مربوطه در زمینه گسترش و توسعه فرهنگ مطالعه تشکیل شود که مورد استقبال قرار گرفت.

 پیشنهاد شد که آموزش و پرورش این مهم را در مقاطع اولیه تحصیلی مورد توجه جدی قرار دهد و انجمن برای کمک و همفکری در این زمینه اعلام آمادگی کرد. همچنین بیان شد انجمن شاخه فارس بر این اعتقاد است که اتحادیه کتابفروشان با ارائه طرح های قابل اجرا فعالیت های مؤثری در این زمینه انجام دهد.

در این جلسه پیگیری مسئله احیای پست کتابدار در مدارس هر چند که یک موضوع قابل پیگیری در سطح کلان است، از سوی انجمن پیشنهاد شد که مورد توجه قرار گرفت.

در پایان مقرر شد انجمن کتابداری شاخه فارس تعدادی از کتابداران را به منظور پیشرفت و توسعه باشگاه به دبیر جشنواره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان فارس معرفی کند.