کد خبر: 36914
تاریخ انتشار: دوشنبه, 19 شهریور 1397 - 09:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

همکاری علمی بین انجمن کتابداری فارس و انجمن علوم و فناوری های شیمیایی ـ شاخه فارس

منبع : روابط عمومی انجمن کتابداری ایران - شاخه فارس
انجمن کتابداری شاخه فارس در مراسم افتتاحیه "دومین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی: حسگرها و زیست حسگرها " که توسط انجمن علوم و فناوری های شیمیایی ایران ـ شاخه فارس برگزار شد شرکت کرد.
همکاری علمی بین انجمن کتابداری فارس و انجمن علوم و فناوری های شیمیایی ـ شاخه فارس

 به گزارش لیزنا، زهرا شاه نظرنژادخالصی مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن کتابداری شاخه فارس با اعلام این خبر افزود: در راستای همکاری علمی بین انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس و انجمن علوم و فناوری های شیمیایی ایران ـ شاخه فارس، محمدرضا قانع رئیس هیأت مدیره انجمن فارس در مراسم افتتاحیه "دومین کنفرانس علوم و فناوری های شیمی کاربردی: حسگرها و زیست حسگرها " که در روز چهارشنبه 14 شهریور ماه و با حمایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز برگزار شده بود، سخنرانی کرد.

سخنرانی وی با عنوان "نگاهی کمّی و کیفی به تولیدات علمی حوزه شیمی" ارائه گردید. قانع در سخنرانی خود میزان تولیدات علمی حوزه شیمی و گرایش های موضوعی این حوزه را از 1920 تا 2018 مورد بررسی قرار داد و در بخش دیگر به تأثیر استنادی حوزه شیمی پرداخت و در جمع بندی به این نکته اشاره داشت که اگرچه لازم است که تولیدات علمی به صورت پیوسته انجام گیرد، اما وجه کیفی نباید به فراموشی سپرده شود.

وی بیان کرد بخشی از کیفیت را در میزان مراجعه دیگران به یافته ها و دریافت استناد می توان نسبت داد، با این وجود بهره وری علمی که حاصل کارایی و اثربخشی است باید منجر به تأثیر اجتماعی تحقیقات در راستای رفاه جامعه شود و جامعه از نتایج یک تحقیق بهره مند گردد که در این صورت می توان گفت پژوهش اثربخش بوده است.

قانع سخنان خود را با تأکید بر ثبت اختراعات و نوآوری در جهت محوریت دانشگاه های نسل سوم به منظور پرورش نیروهای ماهر با استفاده از فناوری های روز و همچنین لزوم رابطه صنعت، دانشگاه و دولت (Triple helix) به پایان رساند.

قابل ذکر است این کنفرانس دو روزه از حمایت معنوی دانشگاه پیام نور کشور، دانشگاه صنعتی شیراز، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، پارک علم و فناوری فارس و دانشگاه علوم پزشکی فسا برخودار بوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: