کد خبر: 37383
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 11 مهر 1397 - 12:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

اهدای نخستین کارت مکتا به تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)

منبع : پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها
آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و امام‌جمعه قم دوشنبه نهم مهرماه به‌عنوان نخستین عضو مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم (مکتا)، کارت عضویت خود را دریافت کرد.
اهدای نخستین کارت مکتا به تولیت  آستان مقدس حضرت معصومه (س)

به گزارش لیزنا، اعضای شورای سیاست‌گذاری مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم دوشنبه نهم مهرماه در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره)، با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر و امام‌جمعه قم دیدار کردند.

در این دیدار محمدی شجاعی دبیر «مکتا» و مدیر کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب، طی سخنانی با اشاره به اینکه هدف این مجمع تسهیل در دسترسی افراد به منابع تخصصی است، اظهار کرد: 36 کتابخانه عضو مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم هستند که بیشتر این کتابخانه‌ها به بخش خصوصی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه تقاضاهای مختلفی برای عضویت در مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم وجود دارد، اضافه کرد: تاکنون با مجموعه‌های مختلف تفاهم‌نامه همکاری را داشته‌ایم اما ما در مرحله نخست به دنبال ارائه خدمات به پژوهشگران استان قم و ایران هستیم.

دبیر مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم از اجرای طرح کتابخانه‌گردی در راستای افزایش تبادل اطلاعات یاد کرد و گفت: با تلاش‌های انجام‌شده دسترسی افراد به منابع کتابخانه‌ها آسان شده است.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد مرکز خدمات مکتا به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به محققان گفت: ظرفیت و منابع استان قم در دیگر استان‌ها نیست اما امیدواریم با ایجاد یک مرکز جامع بتوانیم امکان دسترسی محققان و پژوهشگران استان‌ها به منابع مکتا را فراهم سازیم.

محمدی شجاعی بر لزوم حمایت مسئولان از ایجاد کتابخانه جدید در پردیسان تاکید کرد و افزود: نبود کتابخانه جامع در پردیسان به یک معضل تبدیل شده است که امیدواریم مسئولان استانی نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

بر اساس این گزارش، امسال آیین‌نامه صدور کارت عضویت «مکتا» تدوین و نخستین کارت برای آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و امام‌جمعه قم صادر شده است که کارت عضویت این استاد برجسته حوزه در این دیدار به وی اهدا شد.

گفتنی است، کارت عضویت مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم در مراحل آینده برای رؤسای دانشگاه‌ها، اساتید و اعضای هیئت علمی، علمای حوزه‌های علمیه، اهل قلم و پژوهشگران برجسته صادر خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: