در دانشگاه محقق اردبیلی
افتتاح شانزدهمین نمایشگاه کتب تخصصی فارسی و لاتین

 به گزارش لیزنا، دکتر عزیز حبیبی در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتب تخصصی فارسی و لاتین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با بیان این مطلب افزود: با برگزاری این نمایشگاه ها، اساتید و دانشجویان نیازی به سفر به استان های دیگر برای تهیه کتاب های مورد نیاز خود ندارند.

وی با اشاره به تاثیرات اجتماعی برگزاری نمایشگاه های کتاب اضافه کرد: نمایشگاه ها موجب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می شود.

رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اطلاع رسانی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت هفتۀ کتاب و کتاب خوانی و با هدف ایجاد زمینۀ دسترسی عموم دانشگاهیان به مجموعۀ کتاب های ناشران و شناساندن آثار معتبر علمی و تازه های پژوهش در زمینه های مختلف علمی، دینی، ادبی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی، نمایشگاه بزرگ کتب تخصّصی فارسی و لاتین برگزار می شود.

 دکتر حبیب شهبازی شیران افزود: نمایشگاه با حضور ۸ ناشر معتبر و صاحب نام خارجی و داخلی یعنی انتشارات سمت، انتشارات دانشگاه تربیت مدرس، انتشارات مؤسّسۀ جهاد دانشگاهی، انتشاراتElsevier ، انتشارات Mc Graw Hill، انتشارات John Wile، انتشارات Cab International و Springer Publishersبرگزار می شود.
 
 وی ادامه داد: نمایشگاه از ۱۹ تا ۲۴ آبان ماه از ساعت ۹ تا ۱۷در محلّ سالن نمایشگاه کتابخانۀ مرکزی دانشگاه محقّق اردبیلی برپا است و کتاب های ارایه‌ شده با تخفیف ۱۵ تا ۶۰ درصدی تحویل متقاضیان خواهد شد.

شهبازی شیران اضافه کرد: دسترسی دایمی به نرم افزار همانند جوی بین المللی iThenticate: Plagiarism Detection Software برای ارزیابی و تشخیص سرقت علمی برای استفادۀ اساتید محترم دانشگاه ایجاد شده و با ایجاد سرویس هوشمند رایانش ابری کتابخانه دیجیتال گیگالیب امکان دانلود Online و آنی متن کامل مقالات، کتب و پایان نامه های دنیا از بیش از ۲۱۰ ناشر معتبر بین  المللی در دانشگاه محقق اردبیلی فراهم شده است.

 این مراسم با حضور شفیع شفیعی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل و مسئولان دانشگاه برگزار شد.