رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس:
فرهنگ مطالعه به معنی واقعی گسترش یابد

 به گزارش لیزنا، به مناسبت هفته کتاب، هشتمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی با عنوان «خانه تکانی فرهنگی: ما و شما و فرهنگ مطالعه» روز چهارشنبه 23 آبان ماه از ساعت 8:30 الی11:30 با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در سالن همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد.

در آغاز نشست دکتر کوروش کمالی سروستانی رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک روز کتابدار، بر توسعه فرهنگ مطالعه به معنی واقعی و خارج از تکرار مطالب کلیشه ای تأکید کرد.

در ادامه پنلی با ریاست دکتر زهیر حیاتی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز و حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، مدیر کل اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، معاون فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، سازمان های مردم نهاد تور کتاب و رئیس انجمن اهل قلم فارس و موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس فعالیت های انجام شده در زمینه مطالعه ارائه گردید. ویژگی این پنل ایجاد فرصت تعامل بین شرکت کنندگان و متولیان دولتی و خصوصی حوزه فرهنگ بود. حاضران ضمن طرح سؤالات خود با راهکارهای عملی انجام گرفته توسط سمن ها آشنا شدند.   

در پایان سه نفر از فعالان و مروجان خصوصی در زمینه کتاب و کتابخوانی مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند و از 34 کتابداران نمونه و برجسته استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و بوشهر تقدیر شد.

انجمن کتابداری فارس نشست امسال را بر مبنای نگاه عملی و اجرایی به ترویج کتابخوانی و مطالعه برگزار کرد که به همین منظور کلیپ فعالیت های مؤثر دو سازمان مردم نهاد نمایش داده شد.

همچنین نمایشگاه جانبی این نشست به دس تاوردهای عملی افراد نابینا و کم بینا از مؤسسه نابینایان توانگران کار آفرین شیراز اختصاص داشت که توانمندی های عملی این عزیزان مورد توجه و تحسین بازدیدکنندگان قرار گرفت.