کد خبر: 37778
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 آذر 1397 - 12:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

با همکاری انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه قم

کنفرانس بین المللی محاسبات و سامانه های توزیع برگزار شد

منبع : لیزنا
کنفرانس بین المللی محاسبات و سامانه های توزیع ((DCHPC با همکاری انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه قم،درمحل همایش های دانشگاه قم به مدت سه روز از 4 آذرماه الی 6 آذرماه برگزار شد.
کنفرانس بین المللی محاسبات و سامانه های توزیع برگزار شد

 به گزارش لیزنا، اولین کنفرانس بین المللی محاسبات و سامانه های توزیع ((DCHPC با پیام ریاست دانشگاه قم، دکتر عسگر دیرباز، آغاز شد.

در ادامه مهمان ویژه کنفرانس، پروفسور محمد عثمان از کشور مالزی در مراسم افتتاحیه به اهمیت جایگاه کنفرانس های علمی در دانشگاه ها پرداخت و حضور در دانشگاه قم را از افتخارات خود به شمار آورد.

سپس دبیر علمی همایش، دکتر شمس اله قنبری، گفت: در حال حاضر ما در حال ورود به دنیایی هستیم که بیش از پیش در جنبه های مختلف در حال کمی شدن رخدادهاست و بهره گیری از ثبت و داده های دیجیتال موضوعی جدی و چالشی است. موضوع این همایش نیز چگونگنی بهره گیری از منابع موجود در بستر دیجیتال و مدیریت بهتر زندگی انسان است.

استاد دانشگاه علم وصنعت ایران، پروفسور محسن شریفی دراولین روز کنفرانس به مبهم بودن بحث محاسبات و سامانه های توزیع  در ایران اشاره کرد و افزود: با برگزاری  این چنین کنفرانس هایی می توانیم بیشتر از قبل مبحث DCHPC را که بسیار کاربردی است در ایران معرفی کنیم.

مهمان خارجی دیگر کنفرانس، پروفسور Debasish Ghose از کشور هند به ارائه سخرانی با موضوع کاربرد سیستم های توزیعی در حمل ونقل و ترابری پرداخت.

در روز دوم کنفرانس، جلسات ارایه مقالات به صورت پنل های موازی در سالن های دانشکده علوم پایه دانشگاه قم با حضور دانشجویان و اساتید علاقه مند  با مهندسی و علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات، اینترنت اشیا، شبکه های اجتماعی، فنی مهندسی (صنایع، مکانیک، ساير رشته هاي مهندسي)، علم اطلاعات و دانش شناسی، مدیریت دانش و علوم پزشکی  برگزار شد. از برنامه های مهم روز دوم، سخنرانی پروفسور بویا، استاد دانشگاه ملبورن و بزرگترین دانشمند حوزه محاسبات و سامانه های توزیع شده، به صورت ویدئو کنفرانس بود.

در روز سوم و پایانی، کارگاه «دانشگاه هوشمند، شهر هوشمند» با سخنرانی پروفسور ابوالفضل بهشتی، مدرس ایرانی دانشگاه کاول بروکسل و عضو اتاق فکر اتحادیه اروپا در تالار اندیشه با حضور دانشجویان و اساتید رشته علم اطلاعات و دانش شناسی برگزار شد.

همچنین خانم دکترshamala subramaniam  از کشور هند  به ارائه کنفرانس خود در موضوع اینترنت اشیا (IOT)پرداختند.

در اختتامیه کنفرانس بین المللی از اعضای کمیته علمی مخصوصا مهمانان خارجی، عوامل اجرایی و همکاران کنفرانس با تقدیم تندیس و لوح یاد بود تقدیر و تشکر شد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بر این شد که کنفرانس به صورت دوسالانه ادامه پیدا کند.

 

گزارش: محمدرضا آرانی، دانشجوی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه قم

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: