کد خبر: 37865
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 آذر 1397 - 14:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

در جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران

كتابخانه پردیس علوم دانشگاه تهران به عنوان کتابخانه برتر شناخته شد

منبع : لیزنا
كتابخانه پردیس علوم دانشگاه تهران در بیست و هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری این دانشگاه به عنوان کتابخانه برتر برگزیده شد.
كتابخانه پردیس علوم دانشگاه تهران به عنوان کتابخانه برتر شناخته شد

 به گزارش لیزنا، كتابخانه پردیس علوم دانشگاه تهران برای چهارمین بار در بیست و هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری این دانشگاه (26 آذرماه 97) به عنوان کتابخانه برتر برگزیده شد.

 مجموعه کتابخانه پردیس علوم، سابقه در دانشکده ‏های علوم‏ و ‏ادبیات و قبل از آن دارالمعلمین عالی و پیشتر مدرسه دارالفنون دارد. در سال 1313 با انتقال مجموعه کتابخانه مدرسه دارالفنون (که در آن زمان با دانشکده ادبیات به صورت یک‏ جا و تحت عنوان دانشسرای عالی به فعالیت می‏پرداختند) کار خود را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون تحولات بسیاری در این کتابخانه صورت گرفته که قسمت عمده آن به سال 1334 باز می‏گردد. در این تاریخ، ساختمان کنونی پردیس علوم افتتاح و کتابخانه نیز به طبقه سوم این ساختمان واقع در پردیس مرکزی دانشگاه تهران منتقل گردید. اکنون مجموعه منابع اطلاعاتی کتابخانه بالغ بر صد هزار نسخه شامل کتاب چاپی و الکترونیکی، نشریه، پایان نامه، لوح فشرده است. 

كتابخانه پردیس علوم دانشگاه تهران شامل یک کتابخانه مرکزی با مساحت 1580 متر مربع در طبقه سوم ساختمان پرديس،  کتابخانه رياضی با مساحت 120متر مربع در طبقه سوم دانشکده رياضی و کتابخانه دانشکده فيزيک با مساحت 136 متر مربع در طبقه همکف دانشکده فيزيک در کارگر شمالی قرار دارد و در حال حاضر این فضاها گنجایش پذیرش 430 نفر را دارد.

این کتابخانه با سازماندهی انواع منابع از جمله کتاب، پایان‌نامه، مجله، چکیده‌نامه‌های شیمی (Chemical abstracts)، منابع دیداری- شنیداری و کتاب‌های الکترونیکی به ارائه خدمات در بخش‌های مختلف می‌‌پردازد و برای اشتراک منابع با دیگر کتابخانه‌ها و مراکز اسناد، همکاری‌ بین کتابخانه‌ای همواره جزو برنامه‌های این کتابخانه بوده و علاوه بر تفاهم‌‎نامه‌ همکاری با چند کتابخانه دانشگاهی در طرح ملی اشتراک منابع (طرح امین) نیز عضویت دارد.

همچنین این کتابخانه با برنامه‌های نوین آموزش سواد اطلاعاتی کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز کاربران را برگزار می کند.

كتابخانه پردیس علوم دانشگاه تهران برای چهارمین بار در بیست و هفتمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه  تهران (26 آذرماه 97) به عنوان کتابخانه برتر برگزیده شد.

درخوش
|
Iran
|
1397/10/01 - 08:24
0
1
سلام
تبریک فراوان به جناب آقای لفطه و همکاران پرتلاش کتابخانه پردیس علوم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: