برگزاری جلسه هیئت مدیره انجمن کتابداری شاخه فارس

به گزارش لیزنا، نهمین جلسه هیئت مدیره دوره پنجم انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس روز پنجشنبه (دی ماه) ساعت 11 در مرکز شماره 5 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز و با شرکت اعضای محترم هیئت مدیره برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا قانع، رئیس انجمن و حسن مقدس زاده، دبیر انجمن گزارش مختصری از فعالیت های یک ماه گذشته انجمن همچون برگزاری نهمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی منطقه جنوب کشور به مناسبت هفته پژوهش، برگزاری کارگاه کاربرد روانشناسی رنگ در زیباسازی فضای کتابخانه و همچنین انتشار دومین شماره از نشریه الکترونیکی انجمن با موضوع سر فصل های درس علم اطلاعات و دانش شناسی را ارائه نمودند.

سپس اعضای هیئت مدیره به بحث در مورد برنامه های یک ماه آینده انجمن پرداختند و تصمیماتی بدین شرح اتخاذ گردید: انتشار شماره آینده خبرنامه الکترونیکی انجمن با موضوع ادبیات کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی در تاریخ 24 دی ماه؛ برگزاری سومین نشست تخصصی با موضوع ارتباط علمی: نشر و دسترسی آزاد در تاریخ 20 دی ماه و برگزاری کارگاه آموزش نرم افزار اندنوت در تاریخ 29 دی ماه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز.

یکی از تصمیمات با اهمیت که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و مصوب شد، تقدیر از کتابداران استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان که در آستانه نائل شدن به افتخار بازنشستگی هستند.  

پس از پایان جلسه اعضای هیئت مدیره از مرکز شماره 5 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز بازدید نمودند.

این مرکز با بهره گیری از 4 نیروی تمام وقت، 2 نیروی پاره وقت (مربی ادبی و مربی نقاشی) و یک نفر نیروی خدماتی به کودکان و نوجوانان تا سن 17 سالگی خدمات ارائه می نماید.

مرکز دارای مجموعه ای بالغ بر 14 هزار جلد کتاب برای گروه های سنی مختلف، اسباب بازی و بازی های فکری و همچنین فیلم است. از اهم فعالیت های این مرکز می توان به امانت کتاب، روخوانی کتاب، قصه گویی، بحث و نقد کتاب، معرفی کتاب توسط کودکان و نوجوانان، آموزش تحقیق و پژوهش به صورت خلاق و عملی، آموزش موسیقی و .... اشاره نمود.