با میزبان کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان برگزار می شود
 دو جشنواره دانشجویی ملی در حوزه کتاب، مطالعه و خواندن

به گزارش لیزنا، رحمان معرفت در این باره توضیح داد: برای ایجاد انگیزه و ترغیب دانشجویان به مطالعه و خواندن به همت انجمن های علمی دانشجویی گروه علم اطلاعات، گروه گرافیک و گروه زبان و ادبیات فارسی و با کمک کتابداران و کارشناسان علم اطلاعات  کتابخانه مرکزی دانشگاه سمنان دو جشنواره ملی دانشجویی در حوزه کاریکاتور و کاریکلماتور با موضوع کتاب، مطالعه و خواندن در دانشگاه سمنان  برگزار خواهد شد. دبیرخانه این دو جشنواره آغاز به کار کرده است و این جشنواره ها در اردیبهشت 1398 برگزار خواهد شد.

رحمان معرفت با اعلام این خبر افزود: با حمایت معاونت پژوهش و فناوری و پشتیبانی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سمنان، انگیزه حضور و مشارکت جدی دانشجویان علم اطلاعات برای برگزاری این جشنواره بیشتر شده است. جشنواره کاریکارتور کتاب، مطالعه و خواندن که در اردیبهشت 1398 برگزار خواهد شد از طریق درگاه Bt.Semnan.ac.ir پذیرای آثار دانشجویان در این حوزه است و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند به وب سایت رسمی جشنواره (Bt.Semnan.ac.ir ) مراجعه و نسبت به ثبت نام  و ارسال  آثار خود در قالب کاریکاتور با موضوعات کتاب ، مطالعه و خواندن اقدام نمایند.

استادیار علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه سمنان همچنین گفت: جشنواره دوم در حوزه کاریکلماتور است. کاریکلماتور، کاریکاتوری است که با زبان کلمات بیان می شود. جشنواره کاریکلماتور در حوزه کتاب، مطالعه و خواندن در اردیبهشت 1398 به میزبانی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند از طریق درگاه ckalamator.semnan.ac.ir  نسبت به ارسال کاریکلماتورهای خود به دبیرخانه جشنواره اقدام نمایند.

معرفت گفت: به بهترین آثار از نگاه داوران برای هر دو جشنواره به صورت مجزا هدایای نفیسی به عنوان جایزه کاریکاتور و کاریکلماتورهای برگزیده اهداء خواهد شد ضمن آنکه آثار دریافت شده، پس از داوری در یک کتاب منتشر خواهد شد.

مدیر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان یادآور شد: انجمن های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی و گرافیک دانشگاه سمنان بازوان اجرایی این همایش هستند و اداره کل کتابخانه های عمومی استان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان نیز از برگزاری این جشنواره حمایت می کنند .