ورکشاپ کارآفرینی کتابداری در دانشگاه پیام نور برگزار شد

به گزارش لیزنا، ورکشاپ کارآفرینی با حضور 35 نفر از دانشجویان و کارمندان روز پنجشنبه، 2 ماه اسفندماه از ساعت 9:30 الی 12 در دانشگاه پیام‌نور تهران جنوب برگزار شد.

در این ورکشاپ ابتدا درباره ظرفیت ها، ناشناخته ها و مزایای رشته علم اطلاعات و دانش شناسی و فرصت های رشته به صورت تعاملی بحث و سپس به معرفی منابعی برای آشنایی بیشتر کتابداران با فرصت های شغلی موجود در کتابداری پرداخته شد.

هچنین به صورت اجمالی کتابداران ایرانی موفق داخل و خارج از نیز معرفی شد. پیشنهاد و معرفی تعدادی از مشاغل نوین و جدید که کتابداران می توانند به عنوان شغل روی آن حساب کنند و در آن ها فعالیت کنند نیز بخش بعدی این ورکشاپ بود. در ادامه به معرفی تعداد قابل توجهی از استارتاپ ها، نحوه شکل گیری، کارکرد، نحوه عملکرد و ارزش آن ها همچنین برخی شتابدهنده ها پرداخته شد.

روش های کسب درآمد و مشاغل پاره وقت مناسب برای دانشجویان و دانش آموختگان از قبیل تولید محتوا (انواع تقسیم بندی محتوا، ارزش محتوا، سایت های محتوایی، کتابداران و محتوا، استارتاپ های مربوطه)، و مباحث فری لنسینگ (انواع و اقسام مهارت ها و استفاده از آن ها به صورت پاره وقت برای کسب در آمد) از جذاب ترین بخش های این ورکشاپ بود که با استقبال حضار رو به رو شد.

گفتنی است در آینده ای نزدیک سایتی برای کسب درآمد کتابداران رونمایی خواهد شد. همچنین علاقمندان می توانند در کانال تلگرامی طنز، خلاقیت و کارآفرینی کتابدار سلام به  نشانی  @ketabdarsalam عضو شوند.