پیام حسن مقدس زاده برای نهمین سالگرد تاسیس لیزنا
لیزنا؛ زبان گویای کتابداران

حسن مقدس زاده، دبیر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران-شاخه فارس در یادداشتی به مناسبت نهمین سالگرد تاسیس لیزنا می نویسد: اکنون که 9 سال از تولد خبرگزاری لیزنا گذشته، باید تلاش مجدانه دست اندرکاران این خبرگزاری را ستود؛ تلاشی قابل تقدیر توسط افرادی دلسوز و پای کار. بارها به دلیل نوع فعالیت­ هایم با مسئولین لیزنا جهت انتشار اخبار فعالیت­ های انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران-شاخه فارس در تماس بوده­ ام؛ در این ارتباط­ ها خرسندانه برخورد بسیار شایسته و پیگیرانه عزیزان به ویژه جناب آقای عمرانی، جناب آقای مهندس هرندی و سرکار خانم شریفی برایم قابل تقدیر بوده است.

اما از ویژگی­ های لیزنا که توجه بنده را جلب کرده یکی طراحی مناسب وب سایت لیزنا است که آن را برای مخاطبان کاربردی کرده است. لیزنا زبان گویای کتابداران به ویژه انجمن­ های استانی است تا بتوانند اخبار فعالیت­ های خود را در سطحی وسیع نشر دهند. در واقع وجود لیزنا این توان را به کتابداران در تمامی نقاط کشور داده تا بتوانند فعالیت­ ها و کارهای خود را به سمع و نظر تمامی همکاران و علاقمندان برسانند.

اعتقاد بنده این است که تمامی افراد فعال در حرفه باید از این خبرگزاری به عنوان تنها خبرگزاری رسمی حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی حمایت نمایند تا انشالله شاهد تولد 100 سالگی آن نیز باشیم (البته به شرط حیات). تمامی حرفه ­مندان، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و ... می­ توانند با ارسال مطالب ارزشمند به لیزنا، تهیه گزارش از فعالیت­ های انجام شده در کتابخانه محل کار، دانشگاه محل تحصیل، شهر و منطقه محل زندگی به عنوان نویسنده و گزارشگر افتخاری لیزنا نقش آفرینی نموده و به این خبرگزاری را در پربار کردن مطالب و همچنین پوشش تمامی مناطق کشور کمک نمایند.

به امید موفقیت و تداوم فعالیت لیزنا، بدانید که قدر زحمات بی­ دریغ شما عزیزان را می­ دانیم و به وجودتان افتخار می­ کنیم.

پاینده و سرافراز باشید.