کد خبر: 39016
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 اسفند 1397 - 16:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پیام مریم پاکدامن برای نهمین سالگرد تاسیس لیزنا

لیزنا هدفمند و با برنامه حرکت می کند

منبع : لیزنا
مریم پاکدمن
لیزنا هدفمند و با برنامه حرکت می کند

مریم پاکدمن، مدرس دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علامه طباطبائی در پیام خود در مورد نهمین سالگرد تاسیس لیزنا می گوید: به همه عزیزان در لیزنا تبریک و خداقوت می گویم. وجود خبرگزاری کتابداری و اطلاع رسانی کاری واقعا ارزشمند است که هدفمند و با برنامه حرکت می کند. باید گفت جای خالی این خبرگزاری در رشته ما حس می شد. لیزنا با عملکردی موفق توانست در مسیر این رشته حرکت کند و خود را به بلوغ برساند. من عملکرد لیزنا را به عنوان یک رسانه خوب می بینم چراکه تبدیل به جایگاهی شد که هم صدای کتابداران باشد و هم صدای کتابخوان ها و ناشران و عملکرد لیزنا از این نظر واقعا قابل تقدیر است.

وی در مورد تاثیر لیزنا بر حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی اظهار داشت: چون جانمایه این خبرگزاری اطلاع رسانی است بیشتر نیز در این حوزه تاثیرگذار بوده است. قبلا اطلاع رسانی در مورد همایش ها و نشست ها، کنگره ها و فعالیت های انجمن ها معمولا از بسترهای وبلاگی و اطلاع رسانی گروه های بحث  انجام می شد و هیچ جای واحد و مستعدی برای انتشار این اخبار به شکل کانالیزه شده وجود نداشت. لیزنا از این نظر کمک کرد که اگر برفرض اتفاقی در انجمن کتابداری شاخه یک شهر رخ می دهد همه اهالی کتاب در ایران  مطلع می شوند و این بهترین و مهمترین رسالتی بود که لیزنا به آن دست یافته است.

حضور لیزنا 9سال تلاش و 9 سال پویایی با عشق و علاقه بوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: