کد خبر: 39277
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 فروردين 1398 - 14:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

ارائه خدمات ویژه کتابخانه دانشگاه علامه طباطبایی به کم بینایان و نابینایان

منبع : روابط عمومی کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی
دسترس‌پذیری منابع گویا و ارائه خدمات ویژه کاربران کم‌بینا و نابینا توسط کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبایی فراهم شده است.
ارائه خدمات ویژه کتابخانه دانشگاه علامه طباطبایی به کم بینایان و نابینایان

به گزارش لیزنا، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه در راستای ارائه خدمات به گروههای کاربری خاص و در این مرحله با تاکید بر کاربران کمبینا و نابینا اقدام به تامین و پردازش منابع و ارائه خدمات ویژه به این کاربران نموده است.

در همین راستا، ابتدا با همکاری دانشکدهها از کاربران نیازسنجی شده و سپس با توجه به نیازها و درخواستهای این دانشجویان، منابع مورد نیاز در قالب کتابهای گویا، تهیه شده‌اند. در حال حاضر نزدیک به 400 مدرک از 7هزار مدرک گویای موجود، در گروه سازماندهی و پردازش اطلاعات و دانش کتابخانه مرکزی پردازش شده و از طریق سیستم کتابخانه دیجیتالی دانشگاه قابل دسترس هستند. این منابع به مرور زمان و متناسب با نیازها توسعه خواهند یافت. اعضای کتابخانه دیجیتالی از طریق پروفایل کاربری خود در سیستم کتابخانه دیجیتالی و کاربران کمبینا و نابینا  با ارائه تاییدیهای از سازمان بهزیستی به اداره خدمات کاربران کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد د انشگاه، امکان استفاده از این منابع و خدمات را خواهند داشت.

شایان ذکر است، برخی فعالیت‌های مربوط به تهیه کتاب‌های گویا، توسط کارشناس نابینا در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی صورت می‌پذیرد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: