کد خبر: 39566
تاریخ انتشار: جمعه, 13 ارديبهشت 1398 - 22:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

اولین کنفرانس ملی ارزیابی علم در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد

منبع : لیزنا
همایش ملی ارزیابی علم، ارزیابی پژوهش های علمی (مسائل، ابزار و روش ها) در عرصه علم توسط گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید باهنر کرمان و همکاری نهادهای مرتبط به ریاست دکتر مژده سلاجقه و سردبیری کمیته علمی دکتر عادل سلیمانی نژاد و سردبیری کمیته اجرایی دکتر مهدیه خزانه ها برگزار شد.
اولین کنفرانس ملی ارزیابی علم در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، این همایش با سخنرانی محمدحسین دیانی، عبدالحیسن فرج پهلو، رهیر حیاتی، استادان علم اطلاعات و دانش شناسی، پرفسور ماشینچی از گروه آمار و ریاضی، پرفسور نخعی از حوزه پزشکی و پزشکی اجتماعی، پرفسور سریزدی از حوزه مهندسی برق، پرفسور اسلامی از گروه آمار و ریاضی و دکتر علیرضا نوروزی و تعدادی دیگر از شخصیت های برجسته علمی، در روز چهارم اردیبهشت ماه در کرمان برگزارشد.

همایش با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در ابتدا معاون پژوهشی و فناوری دکتر نظام آبادی پور با اشاره به اهمیت ارزیابی مسائل علم تاکید کرد.

در ادامه رئیس همایش، مژده سلاجقه ضمن خوش آمدگویی به میهمانان همایش به جایگاه ویژه ارزیابی علم در علوم گوناگون اشاره کرد و به برگزای دوره های بعدی این همایش درسطح ملی تاکید کرد.

بعد از افتتاحیه همایش دکتر دیانی، پرفسور فرج پهلو، دکتر حیاتی، پرفسور ماشینچی، پرفسور نخعی، پرفسور سریزدی، پرفسور اسلامی ودکتر نوروزی در 4 پنل به ایراد سخنرانی پرداختند.

پرفسور دیانی عضو گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص علم با پاسخ نه با پرسش تنومند می شود سخن گفت.

پرفسور ماشینچی عضو هیات علمی گروه آمار و ریاضی دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص کیفیت پژوهش و چالش­های مربوط به مسائل کیفیت در موسسات آموزش عالی صحبت کرد..

پرفسور اسلامی عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص منطق در پژوهش سخنرانی کرد.

پرفسور سریزدی عضو هیات علمی گروه برق دانشگاه شهید باهنر کرمان در خصوص الگوریتم ها برای علم سنجی در توسعه‌ی پیکره‌ی دانش که همواره نیاز است سحن گفت و. در ادامه دکتر حیاتی عضو هیات علمی دانشگاه شیراز در خصوص فرایند پژوهش به چالشها و موارد مطرح در این باره سخنرانی کرد..

در پنل چهارم دکتر علیرضا نوروزی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در مورد اهمیت کمی و کیفی تولیدات علمی و شبکه های اجتماعی صحبت کرد.

در این همایش دو کارگاه علمی با عناوین ا- ارزیابی نظامهای بین المللی رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با تدریس دکتر مصطفوی عضو هیات علمی دانشگاه یزد و 2- کارگاه آموزشی ارزیابی نشریات و کنفرانسهای علمی برای ارسال و انتشار مقاله با تدریس دکتر مریم صراف زاده عضو هیات علمی دانشگاه تهران، برگزار شد.

در بخش اختتامیه، دکتر عادل سلیمانی نژاد دبیر علمی همایش به ارائه گزارشی در خصوص تعداد و محورهای اصلی مقالات دریافتی، توضیحاتی داد.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان از دریافت نزدیک به 70 چکیده از شرکت کنندگان همایش خبر داد که از مجموع آن 32 چکیده مورد تایید هیات داوران قرار گرفت و بعد از دریافت مقالات 8مقاله بعنوان سخنرانی برتر و تعداد 14 مقاله مورد تایید و چاپ قرار گرفت.

مجموعه مقالات  چاپ شده در یک جلد در مراسم اختتامیه با حضور مسوول نهاد کتابخانه ها آقای شمس الدینی و دبیر علمی همایش جناب دکتر عادل سلیمانی نژاد عضو هیات علمیگروه علم اطلاعات و دانش شناسی و میهمانان ویژه همایش، پرفسور دیانی، پرفسور فرج پهلو، دکتر حیاتی، پرفسور ماشینچی، پرفسور نخعی، پرفسور سریزدی، پرفسور اسلامی و دکتر نوروزی رونمایی شد.

اختتامیه همایش با حضور حداکثری شرکت کنندگان و با ارائه پیشنهادات در خصوص دورنمای همایش در سال های آتی توسط دبیر علمی همایش برگزار شد.

در پایان همایش، از سخنرانان ویژه، دانشگاه علوم پزشکی کرمان (مدیرگروه کتابداری پزشکی، دکتر اخوتی ) ، نهاد کتابخانه ها، کتابخانه مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان، انجمن علم اطلاعات و دانش شناسی، کادر اجرایی و سایر نهادهایی که در این همایش یاری رساندند، تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: