کد خبر: 4364
تاریخ انتشار: شنبه, 07 اسفند 1389 - 14:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

اولين نشست علمي آموزشي موسسه ملك برگزار شد

  نخستين نشست علمي واحد آموزش، نشر و پژوهش اين مؤسسه در بهمن ماه 89 برگزار شد.

 

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومي مؤسسه كتابخانه و موزه ملي ملك، اين نشست علمي كه با دو موضوع  سخنراني با عناوين "آشنايي با مفاهيم سواد اطلاعاتي"توسط دكتر عصمت مؤمني و"كتابخانه؛ موزه: رضايتمندي و تجربه فرهنگي" توسط محمد حكمت برگزار شد، نخستين نشست از سري نشست هاي آموزشي است كه پس از اين بصورت متناوب در سال 90 به منظور ايجاد وحدت رويه و نظام مند كردن پيشنهادات آموزش، پژوهش و نشر در مؤسسه و در راستاي فراهم آوردن بسترهاي لازم براي بهره گيري از ارزش ها و مجموعه هاي اين مؤسسه ، با دو رويكرد توجه به ارتقاء سطح دانش كاركنان و همچنين توجه به مخاطبين مؤسسه به اجرا در خواهد آمد. چراكه يكي از مهمترين اهداف اين مؤسسه رسيدن به حداكثر كارايي، اثر بخشي و بهره وري بيشتر از مجموعه و كتابخانه ملك است كه تنها با بهره مندي از ابزار آموزش، پژوهش و نشر امكان پذير است .

دكتر مؤمني در سخنراني خود با موضوع "آشنايي با مفاهيم سواد اطلاعاتي" با تأكيد بر اهميت نقش دانش در كاركرد مؤسسات فرهنگي ابراز داشتند، هر فردي كه اطلاعات را در دسترس دارد بايد ياد بگيرد كه چگونه اطلاعات كه چگونه اطلاعات درخواست شده شناسايي، بازيابي و ارزيابي شود، بدين منظور مي بايست دانش خود را روزآمد نگه دارد. هر متخصصي براي انجام فعاليت هاي علمي اش مي تواند با در نظر گرفتن 5 استاندارد مهارتي سواد اطلاعاتي، 3 وجه تشخيص نياز ، يافتن و استفاده از اطلاعات، مسير را كوتاه تر نمايند.

محمد حكمت در سخنراني خود با موضوع"كتابخانه؛ موزه: رضايتمندي و تجربه فرهنگي" به تأثير توجه و ارتباط با مخاطب در كاركرد مراكز فرهنگي و به ويژه كتابخانه و موزه تأكيد داشت. در اين راستا ارتباطات ميان مخاطب و نهاد فرهنگي توصيف شده و به تحليل و خلق "معنا" در يك نهاد فرهنگي به عنوان غايت دريافت و ادراك اشاره شد. در ادامه مصاديقي عيني هم كه بر ارتباط ميان مخاطب و كتابخانه موزه توجه داشتند و اين مهم موجب جريان سازي فرهنگي در آن جامعه شده بود، معرفي شدند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: