کد خبر: 4381
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 اسفند 1389 - 17:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

آماده سازی نمايشگاه كمال الملك، در موزه ملک

  نخستين نمايشگاه از مجموعه نمايشگاه هاي دائمي موزه ملک به زودي در معرض ديد علاقمندان هنر و مفاخر ايران قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش لیزنا، در پي طرح ساماندهي و بهينه سازي مجموعه كتابخانه و موزه ملي ملك و در جهت استانداردسازي فضاي نگهداري و نمايش آثار تاريخي و فرهنگي و همچنين ايجاد عرضه بهتر و موضوعي مجموعه هاي گنجينه خود، طي يك برنامه مطالعاتي، ضمن تدوين طرح جامع محتوايي،  موزه ملي ملك نمايشگاه هاي جديدي براي نمايش موضوعي آثار طراحي و برنامه ريزي شده اند كه نخستين نمايشگاه از مجموعه نمايشگاه هاي دائمي اين موزه به نمايش آثار كمال الملك و خاندان غفاري اختصاص يافته است.

اين نمايشگاه با هدف نمايش آثار كمال الملك كه در مجموعه گنجينه موزه ملك موجود است به همراه آثار اهدايي درباره خاندان غفاري برنامه ريزي شده است.

طراحي اين نمايشگاه پس از4 ماه  مطالعه پيوسته توسط گروهي از موزه داران، معماران، هنرشناسان و طراحان صحنه به انجام رسيده است، و در طراحي آن تلاش شده ضمن بهره گيري از تكنيكهاي اطلاع رساني، استفاده از سامانه هاي چند رسا نه اي  به سير تحول و زندگي كمال الملك با عنوان يكي از مهمترين هنرمندان برجسته و تأثيرگذار كشور در كنار معرفي خاندان غفاري به مثابه خاندان هنري پرسابقه در ايران مي پردازد.

با پايان مرحله طراحي اين سالن اجراي اين طرح هم اكنون توسط گروه هاي مختلف معماري و موزه داري در اين مؤسسه درحال طي مراحل پاياني خود مي باشد. اين سالن به زودي در معرض ديد علاقمندان هنر و مفاخر ايران قرار خواهد گرفت.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: