کد خبر: 5962
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 مرداد 1390 - 21:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

افتتاح شبكه کتابخوانان حرفه‌اي كشور

  طی مراسمی در کتابخانه مرکزی پارک شهر، شبكه کتابخوانان حرفه اي كشور افتتاح شد.

 

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور، مراسم افتتاح شبكه كتابخوانان حرفه اي و رونمايي از سند نهضت مطالعه مفيد، امروز (چهارشنبه 5 مرداد) با حضور حجت الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري ، مهندس منصور واعظي دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور و علاقه مندان به كتاب و كتابخواني در كتابخانه مركزي پارك شهر برگزار شد.

در اين گردهمايي از سند نهضت مطالعه مفيد و شبكه كتابخوانان حرفه اي كشور رونمايي شد و مجد الدين معلمي معاون توسعه كتابخانه ها و كتابخواني گفت: شبكه كتابخوانان حرفه اي انجمني اينترنتي به نشانی http://www.booki.ir/ براي كتابخوانان، نويسندگان ، ناشران و علاقه‌مندان عرصه كتاب است كه كاربران مي توانند متناسب با گروه‌ سني خود از آن براي بحث و تبادل نظر در مورد كتاب‌هاي مورد علاقه شان استفاده كنند.

مجدالدين معلمي برگزاري مسابقات فرهنگي، ارائه سيرهاي مطالعاتي متناسب با نياز مخاطبان، ايجاد ارتباط ميان كاربران و مشاوره كتاب براي علاقه مندان را از اهداف اين شبكه دانست و گفت: كسب اطلاع از آخرين اخبار و اطلاعات كتاب و كتاب‌خواني، آگاهي از كتاب هايي كه بيشترين مخاطب را دارند و اطلاع از نظر اعضا و نقد آنها بر كتاب از قابليتهاي عمومي اين شبكه است.

در مراسم افتتاح شبكه كتابخوانان حرفه اي كشور همچنين از سند نهضت مطالعه مفيد رونمايي شد.

سند نهضت مطالعه مفيد بنا به پيشنهاد شوراي فرهنگ عمومي، در جلسه 673 مورخ 4/8/89 شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده است و هدف اصلي آن دستيابي به جايگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه مفيد بر اساس سند چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومي در افق ايران 1404 است.

در حاشيه اين مراسم نمايشگاه دستاوردهاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور افتتاح شد و شركت كنندگان در گردهمايي از آن بازديد كردند.

برچسب ها :
احمد
|
Iran
|
1395/09/27 - 23:02
0
0
سلام
این شبکه هنوز راه نیفتاده
لطفا پیگیرش باشید ببینید برچی راه اندازی نمیکنند؟!
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: