کد خبر: 7170
تاریخ انتشار: شنبه, 19 آذر 1390 - 08:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کتابخانه دیجیتالی، مفهومی نو، انتظاراتی آرمانی

همایش «اطلاعات، محتوا و دانش سه مفهوم کاملا متفاوت» با نگاهی ویژه به مفاهیم بنیادی کتابداری و اطلاع‌رسانی چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود.

به گزارش لیزنا، همایش «اطلاعات، محتوا و دانش سه مفهوم کاملا متفاوت» با نگاهی ویژه به مفاهیم بنیادی کتابداری و اطلاع‌رسانی در23 آذرماه 1390 توسط شرکت نوسا در قم برگزار می شود.

 

محورهای همایش عبارتند از:

  • گذر از کتابخانه دیجیتال و ارایه سیستم آرشیو دیجیتال سیمرغ، اولین سیستم آرشیو در ایران
  • بررسی سه مفهوم کاملا متفاوت اطلاعات، محتوی و دانش

سخنران میهمان این همایش دکتر رحمت الله فتاحی، عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، است که برای اولین بار مقاله ای با عنوان «کتابخانه دیجیتالی، مفهومی نو، انتظاراتی آرمانی» را ارائه می دهند. همچنین مقاله ای با عنوان «اطلاعات، محتوا و دانش، سه مفهوم کاملا متفاوت» توسط مهندس محمدزاده ارائه خواهد شد. این مقاله در عمل پیش درآمد سمینار علمی – آموزشی نوسا پیرامون FRBR و RDA و جستجوی معنایی در این ساختارها است که در سوم اسفندماه برگزار می شود.

پژوهشگران، کارشناسان، دانشجویان و علاقمندان و دست‌اندرکاران حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی و علوم اطلاعات (IT) می تواننددر این همایش شرکت نمایند.

گفتنی است این همایش در23 آذرماه 1390 ساعت 8 الی 12 در قم، بلوار امین، خیابان جمهوری، نبش کوچه 28، مجتمع شهید آوینی، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم، طبقه سوم برگزار خواهد شد.

علاقه مندان به شرکت در اين همايش مي توانند فرم ثبت نام را تکمیل و ارسال نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: