کد خبر: 7174
تاریخ انتشار: شنبه, 19 آذر 1390 - 12:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

رشد 100 درصدي ثبت اطلاعات پايان‌نامه در پايگاه ثبت اطلاعات پايان‌نامه‌های پژوهشگاه

ثبت اطلاعات پايان‌نامه دانشجويان در پايگاه ثبت اطلاعات پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي تحصيلات تكميلي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران در سه ماه اخير، نسبت به دو سال گذشته رشد 100 درصدي داشته است.

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومي و بين‌الملل پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران، از زمان افتتاح پايگاه ثبت اطلاعات پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي تحصيلات تكميلي در بهمن ماه 1387 تا مرداد ماه سال جاري، نزديك به 44 هزار پايان‌نامه در اين پايگاه توسط دانشجويان به ثبت رسيده است.

اين درحالي است كه از مرداد ماه سال جاري تاكنون، تنها با گذشت سه ماه، اطلاعات بيش از 10 هزار پايان‌نامه به اين پايگاه افزوده شده است.

در حال حاضر پايگاه ثبت اطلاعات پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي تحصيلات تكميلي، اطلاعات پايان‌نامه بيش از 54 هزار دانشجو را در خود جاي داده است.

لازم به ذکر است، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، كليه دانشگاه‌ها را مکلف کرده که فارغ التحصیلی دانشجویان را منوط به ثبت اطلاعات پايان‌نامه آنان در پايگاه ثبت اطلاعات پايان‌نامه‌ها، رساله هاي تحصيلات تكميلي در وب‌سايت پژوهشگاه نمايد.

اين افزايش چشمگير، نتیجه رویکرد جدید پژوهشگاه در تحقق نظام ثبتی به جای روش جمع آوری اطلاعات بوده است.

با توجه به این رشد سریع و استقبال دانشجویان و دانشگاهها از نظام ثبت و تایید جدید و پیوستن دانشگاههای دیگر به فهرست موجود به زودی بر این تعداد افزوده خواهد شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: