فراخوان هفته تصویرگری منتشر شد

 

به گزارش لیزنا، روابط عمومی انجمن تصویرگران، اعلام کرد: مراسم هفته تصویرگری با هدف بررسی و معرفی عرصه ها و زمینه های مختلف هنر تصویرگری، افزایش انسجام حرفه ای و معنوی اعضای انجمن، شناسایی و معرفی تصویرگران مستعد و جوان عضو انجمن و فراهم کردن زمینه شناخت بهتر هنر تصویرگری برای مسئولان فرهنگی و هنری، جامعه هنری و هنردوستان در قالب نمایشگاه‎ها، نشست‎ها و کارگاه‎های تخصصی تصویرگری برگزار خواهد شد.

این مراسم از دو بخش اصلی شامل «برگزاری نمایشگاه سالیانه آثار تصویرگران عضو انجمن» و بخش جنبی در برگیرنده بزرگداشت سه استاد تصویرگر؛ فرشید مثقالی، پرویز کلانتری و منوچهر درفشه، برپایی سه نمایشگاه از آثار سه استاد تقدیر شده، برگزاری جلسه آزاد «دیدار با استاد» برای هر یک از سه استاد تقدیر شده، برپایی نمایشگاه کمیک استریپ  « نگاهی به روند کتاب‎های کمیک‎استریپ از پیش از انقلاب تا کنون در ایران»، برگزاری کارگاه آزاد کمیک استریپ در طول جشنواره برای آشنایی عملی علاقه‎مندان با روند تصویرسازی این گونه کتاب‎ها به همرا پخش فیلم روند تولید، و برگزاری نشست های تخصصی تصویرسازی تشکیل شده است.

شرایط ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بر این اساس است:

  • هر عضو پیوسته و وابسته انجمن تصویرگران می‌تواند تا سه اثر که ترجیحا در طول یکسال گذشته آفریده شده اند را به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال کند.
  • ابعاد آثار نباید بزرگ‌تر از 40×60 باشد. به همراه اصل آثار باید یک CD حاوی اسکن همان آثار با فرمت TIF و با رزولیشن 350 dpi  نیز به دبیرخانه‌ انجمن تحویل داده شود.
  • برای آثاری که به شیوه دیجیتال اجرا شده‌اند باید علاوه بر CD حاوی آثار، پرینت با کیفیت آن ها نیز ارائه شود.

آثار دریافتی پس از بررسی توسط شورای هنری انجمن به نمایشگاه راه خواهند یافت. آخرین مهلت برای دریافت آثار توسط دبیرخانه‌ انجمن روز شنبه 1 بهمن ماه 1390 خواهد بود. همچنین مسئولیت آسیب احتمالی آثار در زمان ارسال برعهده خود هنرمند خواهد بود.

گفتنی است بعد از اتمام جشنواره، شرکت کنندگان تا یک ماه برای دریافت آثار خود فرصت دارند. در پایان این مهلت، با وجود احترام به ارزش این آثار، اما به دلیل محدودیت های موجود، انجمن هیچ تعهدی در رابطه با نگهداری آثار نخواهد داشت.

علاقمندان به شرکت در این فراخوان آثار خود را به آدرس دبیرخانه انجمن به نشانی تهران، خیابان شریعتی، بین چهارراه قصر و پل سیدخندان، روبه روی وزارت ارتباطات، نبش خیابان جهاد پلاک 838، طبقه سوم، انجمن تصویرگران ارسال نمایند.

همچنین زمان مراجعه به دبیرخانه انجمن روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 تا 17 می باشد.