کد خبر: 28494
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 ارديبهشت 1396 - 08:36

داخلی

»

باشگاه اطلاعات سبز

تاثیر فضای سبز بر کیفیت زندگی

منبع : گاردین
مردمي كه در نزديكي درختان و فضاي سبز زندگي مي‎كنند، كمتر احتمال دارد دچار چاقي و بي تحركي شوند و يا به داروهاي ضدافسردگي نياز پيدا كنند.
 تاثیر فضای سبز بر کیفیت زندگی

(لیزنا: باشگاه اطلاعات سبز): در زمانه حاضر با توجه رشد روز افزون جمعیت و به طبع آن، افزایش خانه ها و زمین های مسکونی و ازیاد بیش از حد وسایل نقلیه عمومی، نیاز به وجود فضاهای سبز و اهمیت آن بر کیفیت زندگی انسان، بسیار احساس می شود. فضای سبز با کاهش آلودگی هوا و آلودگی صدا و تعدیل دما می تواند بطور غیرمستقیم بر سلامت انسان تأثیرگذار باشد. همچنین با توجه به کارکردهای درمانی و روانی، به طور مستقیم بر رفتار اشخاص موثر بوده و به کم کردن تنش ها و استرس های زندگی و ایجاد حس نشاط و آرامش در افراد کمک شایانی می کند. تاثیرها و کنش متقابل میان برخورداری از فضای سبز و عدم بر خورداری از آن بر زندگی آن ها توسط پژوهش های گوناگونی به اثبات رسیده است.

بنا به نتایج یک پژوهش جدید، مردمي كه در نزديكي درختان و فضاي سبز زندگي مي كنند، كمتر احتمال دارد دچار چاقي و بي تحركي شوند و يا به داروهاي ضدافسردگي نياز پيدا كنند

درصد مرگ و مير مردان ميانسال اسكاتلندي كه خانه هايشان در مناطق محروم اما سرسبز قرار دارد، ١٦٪‏ كمتر از همسالانشان كه در مناطق شهري زندگي مي كنند، است. بنا به يك بررسي كه در ژورنال پژوهشي Environmental Health Perspectives منتشر شده، محيط سبز سلامتي زنان باردار را تقويت كرده، از بالارفتن فشار خون آنها پيشگيري مي كند و موجب مي شود كه كودكان آنها به هنگام زايش بزرگتر باشند. گزارش نامبرده همچنين مي گويد كه همه جا، طبيعت مداواگري ناشناخته است و از تأثيرات مثبت آن در كاهش بيماري آلرژي و افزايش اعتماد به نفس و سلامت روان نام مي برد

براي اين گزارش يك تيم يازده نفره از محققان از بنياد سياستهاي محيط زيستي اروپا-IEEP- به مدت يكسال به ارزيابي بيش از ٢٠٠ بررسي پژوهشي پرداخته كه نمونه بسيار گسترده اي از بررسي ارتباط بين سلامتي و طبيعت را ارایه مي دهند

به گفته رابي بليك، يكي از كنشگران اروپايي اتحاديه Friends of Earth، "ما مي بايست از اين گزارش الهام بگيريم و با همكاري با يكديگر در طول ده سال آينده براي همه اروپاييها فضاي سبز در فاصله ٣٠٠ متري خانه هايشان فراهم كنيم." 

 در گذشته بررسي هايي از ايالات متحده نشان داده بودند بيماراني كه پنجره اتاق آنها در بيمارستان رو به درختان باز مي شود، يكروز زودتر از بيماراني كه روبروي آنها ديوار قرار گرفته، از بيمارستان مرخص مي شوند. هر ده درخت بيشتر در منطقه اي مسكوني در شهر تورنتو كانادا تأثير مثبت بر سلامتي ساكنان اين مكان دارد كه مي توان آنرا با افزايش ١٠ هزار دلار درآمد سالانه و يا هفت سال جوانتر بودن اين ساكنان برابر دانست.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: