کد خبر: 42110
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 16 مرداد 1399 - 21:29

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

محفل ادبی شفق یزد آغاز به کار کرد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
آیین افتتاح محفل ادبی شفق یزد با حضور جمعی از شاعران برجسته استان و کشور و به صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شد.
محفل ادبی شفق یزد آغاز به کار کرد

به گزارش لیزنا، در این آیین ادبی که صبح  چهارشنبه 15 مرداد در آستانه عید سعید غدیرخم و به میزبانی کتابخانه عمومی دکتر جوادی یزد برگزار شد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ غلامرضا محمدی، شاعر برجسته یزدی و مشاور فرهنگی استاندار یزد، عالیه مهرابی، شاعر برجسته استان و دبیر محفل ادبی شفق و افسانه نوری، از دیگران شاعران توانمندی یزدی حضور داشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد در ابتدای این نشست ادبی با ابراز خرسندی از افتتاح محفل ادبی شفق، گفت: راه‌اندازی مجدد محافل ادبی کتابخانه‌ها که با عنایت ویژه دبیرکل محترم نهاد کتابخانه‌های عمومی و مدیران ارشد این نهاد صورت گرفته است، اتفاق مثبتی است که به غنای فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌ها کمک شایانی می‌کند.

دوست فاطمی‌ها همچنین بخشی از سروده‌های خود برای پویش اقتراح ماسک را قرائت کرد.

در ادامه این آیین، جمعی از شاعران برجسته کشوری و استانی با حضور در برنامه زنده اینستاگرامی افتتاح محفل ادبی شفق، سروده‌های خود در مدح حضرت امیرالمؤمنین(ع) و واقعه عظیم غدیرخم را قرائت کردند.

نغمه مستشارنظامی، دبیر محافل ادبی نهاد  کتابخانه‌های عمومی کشور، مصطفی محدثی خراسانی، فرشاد عجم و قاطمه مهدیان از جمله شاعرانی بودند که  از طریق فضای مجازی در این برنامه حضور یافتند.

محمدی، مهرابی و نوری نیز به عنوان میهمانان حضوری، در بخش‌هایی از برنامه به قرائت اشعار خود پرداختند.

گفتنی است، به دلیل، شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی، افتتاح محفل ادبی «شفق» به صورت زنده از طریق صفحه ایسنتاگرام کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.